A hazai szörfös gonzó ujságírás uttörői, GYP és GYB a közelmúltban szubjektív, érdekes, izgalmas témákat vetettek fel néhány írásukban. A GY fivéreknek ezért köszönettel tartozom, a feldobott témákkal ugyanis megszállt az ihlet, már régóta késztetést éreztem arra, hogy én is hozzátegyek néhány gondolatot.
A cikkben leírt történetekkel, véleményekkel nem áll szándékomban egyik
márkát sem lehúzni. Mindenhol vannak jó - és rossz ötletek, sikerek és bukások
is! A cikknek lesz még folytatása ;)
Dunkerbeck nyilvánosan félre(át)lép
A hangulathoz nyomj egy playt |
Thommen / Dunky / Carlos |
Előtte - Thommen |
Utána - Starboard |
Mikor GYB felvetette a "sikerek és bukások" cikk ötletét, az a történet ugrott be először. 2008 utolsó előtti PWA szlalom fordulóján vagyunk, Alacatiban. Az ezt megelőző versenyen, Fuerteventurán Björn Dunkerbeck még Thommen deszkával versenyzett, a török szörfparadicsomban viszont, mindenféle szerződés, a nagyközönség számára észlelhető előjel nélkül ráált egy Starboard deszkára, és megnyerte a versenyt. Thommen óriási pofont, nagyon erős negatív reklámot kapott ezzel, a verseny végén természetesen jött is a közlemény, amiben Thommen a szakmai együttműködésük végéről írt ugyan, de erősen érződik, és érthető is az, hogy ezzel a barátságuk is véget ért. Alacati után a fórumokon beindult a találgatás, miért tett így Dunky (már nagyon szeretett volna nyerni?), ki lesz az új szponzora (na vajon ki?), és ha véletlenül a Starboardhoz menne, mi lesz a márka nagyon erős szlalom teamriderével, Antoine Albeauval?
A válaszokat már tudjuk: igen, igen az, és átment először a JP-hez, most pedig az RRD-nél van. A folytatás is érdekel?
Albeau: 2008-1. (Starboard), 2009 1. (JP), 2010 1. (JP) 2011
2. (JP), 2012 1. (RRD), 2013 1. (RRD)
Dunky végig Starboard: 2008.2, 2009-3, 2010-2., 2011-1., 2012-2.,
Az eset legalább annyira kapóra jött a Starboardnak, mint amennyire Thommennek fájt. A tikis logo már korábban is kapott hasonló jellegű reklámot: 2006-ban egy Starboard deszkával Steve Allen (AUS-0) úgy nyerte meg a Formula világbajnokságot Koreában, hogy közben a Tabou volt a deszkaszponzora.
3 részes árboc a North Sails-től
Nik Baker itt is ügyesen színészkedik :) |
2010 tavasz, North Sails főhadiszállás:
NB - Elő kéne rukkolni valami újdonsággal. Mindenki tudja, hogy a North Sails márkanév eggyé vált a
folyamatos innovációval. Idén is le kell tennünk valamit az asztalra. Öööö..
Legyen más színű a vitorla?
KH - Nem, ilyet nem tehetünk, az túl radikális lépés lenne..! Miről fogják ezentúl megismerni a
North Vitorlákat? Egy vitorla legyen fehér. Najó adhatunk színesebbet némi
felárért. Erről még később..
NB - Akkor mit szólnál egy új wave vitorlához? Vannak ezek a
4 latnis
darabok ! Tudod, a Boxer, a Fly, a brazil gyerek már egész jól bereklámozta,
szinte mindenki gyárt ilyet..
KH - Ne vicceljünk már! 4 latni egy vitorlában? Vagy mégis, vicceljünk, tegyük nevetségessé, mit
szólnál egy áprilisi tréfa-cikkhez? Adjunk ki egy közleményt, hogy csináltunk
egy ultra-kompakt wave vitorlát.. HÁROM latnival!? Muhaha.. És legyen valami
vicces neve, amivel utalunk a Boxerre, meg a Fly-ra.. Mondjuk Box-the-Fly?
Ok, ezt jól kitaláltam! Holnap
kitesszük a hírt!!
NB - Ahogy gondolod, Te vagy a vitorla dizájner... De valamivel mégiscsak
elő kellene rukkolni. Várj csak! Azt hiszem kitaláltam!! Nálunk mindig mindenből
eggyel több van. Az bejött eddig! Dupla varrás, több latni, több év garancia,
több vitorla egy árbochoz. Legyen az árboc is több részből!!
KH - Zseniális! Csinálunk hozzá egy vicces reklámot, és kajálni fogják! Tiéd a
projekt N!!
A 3 részes árboc a
2011-es katalógusba már nem került bele, úgy látszik nem váltotta be a hozzá
fűzött reményeket. A reklám ugyan tényleg jópofa, de tegye fel a kezét az, aki
azért, hogy a kocsiban egy kicsit kényelmesebben elférjen (?), áldoz az árboc
karakterisztikájából, tartósságából (a toldások miatt) és még többet is fizet
érte? A koncepciónak persze volt egy spórolós oldala is: csak a középső rész
cserélésével valamivel olcsóbban tudtunk volna mondjuk 3 méretet összehozni, 5
darabból, csak a középső elem cserélgetésével.
F2 Axxis F2 in 1
Ez persze egy újdonság. Ha nem lenne belőle bukás, a videót végignéző, fellelkesült szörfösök már most keresnék a bankkártyájukat, hogy megvegyék, vagy leelőlegezzék ezt a csodát akkor én egyébként nagyon örülnék, de nem hiszek benne. Sajnálnám ha az F2 márka nem lenne közöttünk. Ápropóó.. Bankkártyához nyúlni... Sehol nincs fent a neten, hogy hol, mennyiért lehetne megvenni a csodát. A videó nincs fent az F2 honlapján sem!
A sok bukásért cserébe, kiengesztelés gyanánt, következő cikkben csak sikerekről olvashatsz majd...
Matto
Előzmények:
Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.
Sikeresen hozzáadtuk a terméket a kosaradhoz!
Hibás email vagy hibás jelszó!
Feldolgozás folyamatban...