Bukások a szörfiparban - újabb epizód


2013.11.23

A hazai szörfös gonzó ujságírás uttörői, GYP és GYB a közelmúltban szubjektív, érdekes, izgalmas témákat vetettek fel néhány írásukban. A GY fivéreknek ezért köszönettel tartozom, a feldobott témákkal ugyanis megszállt az ihlet, már régóta késztetést éreztem arra, hogy én is hozzátegyek néhány gondolatot.

A cikkben leírt történetekkel, véleményekkel nem áll szándékomban egyik márkát sem lehúzni. Mindenhol vannak jó - és rossz ötletek, sikerek és bukások is! A cikknek lesz még folytatása ;)

Dunkerbeck nyilvánosan félre(át)lép


A hangulathoz nyomj egy playt

Thommen / Dunky / Carlos

Előtte - Thommen

Utána - Starboard

Mikor GYB felvetette a "sikerek és bukások" cikk ötletét, az a történet ugrott be először. 2008 utolsó előtti PWA szlalom fordulóján vagyunk, Alacatiban. Az ezt megelőző versenyen, Fuerteventurán Björn Dunkerbeck még Thommen deszkával versenyzett, a török szörfparadicsomban viszont, mindenféle szerződés, a nagyközönség számára észlelhető előjel nélkül ráált egy Starboard deszkára, és megnyerte a versenyt. Thommen óriási pofont, nagyon erős negatív reklámot kapott ezzel, a verseny végén természetesen jött is a közlemény, amiben Thommen a szakmai együttműködésük végéről írt ugyan, de erősen érződik, és érthető is az, hogy ezzel a barátságuk is véget ért. Alacati után a fórumokon beindult a találgatás, miért tett így Dunky (már nagyon szeretett volna nyerni?), ki lesz az új szponzora (na vajon ki?), és ha véletlenül a Starboardhoz menne, mi lesz a márka nagyon erős szlalom teamriderével, Antoine Albeauval?

A válaszokat már tudjuk: igen, igen az, és átment először a JP-hez, most pedig az RRD-nél van. A folytatás is érdekel?

Albeau: 2008-1. (Starboard), 2009 1. (JP), 2010 1. (JP) 2011 2. (JP), 2012 1. (RRD), 2013 1. (RRD)
Dunky végig Starboard: 2008.2, 2009-3, 2010-2., 2011-1., 2012-2.,

Az eset legalább annyira kapóra jött a Starboardnak, mint amennyire Thommennek fájt. A tikis logo már korábban is kapott hasonló jellegű reklámot: 2006-ban egy Starboard deszkával Steve Allen (AUS-0) úgy nyerte meg a Formula világbajnokságot Koreában, hogy közben a Tabou volt a deszkaszponzora.


3 részes árboc a North Sails-től


Nik Baker itt is ügyesen színészkedik :)

2010 tavasz, North Sails főhadiszállás:

NB - Elő kéne rukkolni valami újdonsággal. Mindenki tudja, hogy a North Sails márkanév eggyé vált a folyamatos innovációval. Idén is le kell tennünk valamit az asztalra. Öööö.. Legyen más színű a vitorla?

KH - Nem, ilyet nem tehetünk, az túl radikális lépés lenne..! Miről fogják ezentúl megismerni a North Vitorlákat? Egy vitorla legyen fehér. Najó adhatunk színesebbet némi felárért. Erről még később..

NB - Akkor mit szólnál egy új wave vitorlához? Vannak ezek a 4 latnis darabok ! Tudod, a Boxer, a Fly, a brazil gyerek már egész jól bereklámozta, szinte mindenki gyárt ilyet..

KH - Ne vicceljünk már! 4 latni egy vitorlában? Vagy mégis, vicceljünk, tegyük nevetségessé, mit szólnál egy áprilisi tréfa-cikkhez? Adjunk ki egy közleményt, hogy csináltunk egy ultra-kompakt wave vitorlát.. HÁROM latnival!? Muhaha.. És legyen valami vicces neve, amivel utalunk a Boxerre, meg a Fly-ra.. Mondjuk Box-the-Fly? Ok, ezt jól kitaláltam! Holnap kitesszük a hírt!!

NB - Ahogy gondolod, Te vagy a vitorla dizájner... De valamivel mégiscsak elő kellene rukkolni. Várj csak! Azt hiszem kitaláltam!! Nálunk mindig mindenből eggyel több van. Az bejött eddig! Dupla varrás, több latni, több év garancia, több vitorla egy árbochoz. Legyen az árboc is több részből!!

KH - Zseniális! Csinálunk hozzá egy vicces reklámot, és kajálni fogják! Tiéd a projekt N!!

A 3 részes árboc a 2011-es katalógusba már nem került bele, úgy látszik nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A reklám ugyan tényleg jópofa, de tegye fel a kezét az, aki azért, hogy a kocsiban egy kicsit kényelmesebben elférjen (?), áldoz az árboc karakterisztikájából, tartósságából (a toldások miatt) és még többet is fizet érte? A koncepciónak persze volt egy spórolós oldala is: csak a középső rész cserélésével valamivel olcsóbban tudtunk volna mondjuk 3 méretet összehozni, 5 darabból, csak a középső elem cserélgetésével.

F2 Axxis F2 in 1



Az F2 a 90.-es évek valószínűleg legerősebb márkája volt. Dunky (és Thommen és az F2) szinte minden versenyen domináltak, ez pedig nem meglepő módon pozitívan hat az eladásokra is. A Boards & More 2006 körül vált meg az F2-től (később a Mistraltól is), 2008-ban pedig már azt olvashattuk a hírekben, hogy az F2 csődeljárás alatt van. Az F2 Rodeo volt talán az utolsó nagy húzásuk, Steven Broeckhoven még egy világbajnoki címet is szerzett ezzel a radikális formájú deszkával.. Azóta egyre több az aggasztó jel, a cég No.1 Shapere, Patrik Diethelm, felesége, Karin Jaggi, "tanítványa" a Rodeo shapere, Daniel Aberli, Steven van Broeckhoven, és Tonky Frans is otthagyták a céget. Mi az ami maradt? Kétségbeesett ötletelés..? Ez?

Ez persze egy újdonság. Ha nem lenne belőle bukás, a videót végignéző, fellelkesült szörfösök már most keresnék a bankkártyájukat, hogy megvegyék, vagy leelőlegezzék ezt a csodát akkor én egyébként nagyon örülnék, de nem hiszek benne. Sajnálnám ha az F2 márka nem lenne közöttünk. Ápropóó.. Bankkártyához nyúlni... Sehol nincs fent a neten, hogy hol, mennyiért lehetne megvenni a csodát. A videó nincs fent az F2 honlapján sem!

A sok bukásért cserébe, kiengesztelés gyanánt, következő cikkben csak sikerekről olvashatsz majd...

Matto

Előzmények:


ReSailCle

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








82523
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

NeilPryde Nexus

69 000 Ft

84 000 Ft

NeilPryde Nexus
F2 Shift

89 000 Ft

149 000 Ft

F2 Shift
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

86 490 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Tiki Impulse

155 000 - 158 000 Ft

Tiki Impulse
Neilpryde Nexus lady

69 000 Ft

84 000 Ft

Neilpryde Nexus lady
Ascan Jibe

12 900 Ft

Ascan Jibe
Tiki Trainer rig

145 000 - 159 000 Ft

155 000 - 169 900 Ft

Tiki Trainer rig
Prolimit Slider

23 000 Ft

29 000 Ft

Prolimit Slider
Severne Convert 2021

164 000 - 185 000 Ft

196 000 - 221 000 Ft

Severne Convert 2021
Gaastra Hybrid 2021

148 000 - 199 000 Ft

214 000 - 259 000 Ft

Gaastra Hybrid 2021