Fórum



Legfrisebb kommentek

Beküldő: Zolee, - 2019.09.16 10:57 -  Topic: Foil -  Üzenet küldése
az első tesztek:

8-10 csomós alapszél volt, 15-16 csomós befújásokkal, ezért a nagy szárnnyal raktam össze a BUG -t. Egy nálam is tapasztaltabb szörfös / foilos egy Tabou foil deszkában ( 91cm széles) tesztelte a BUG -ot először 3 fontos megállapítással az 1 óra foilozás után:

1. semmilyen extra beállításokra nem volt szükség (árbóc dőlésszöge, hátsó szárny dőlésszöge), a deszka/ foil combo úgy volt jó, ahogy összeraktuk és vízre tettük. Nagyon kényelmes volt az első pillanattól kezdve
2. az eddigi legélesebben krajcoló foil
3. az eddigi legkorábban megsikló foil

Mint ahogy a rendes szörfben a foilban is nagyban függ az élesség a szörföstől, de persze vannak független tényezők is ( deszka szélessége, szkeg típusa, hossza és még sok más) Amit a BUG ehhez biztosan hozzátett, az a nagyobb merevség. Messziről nézve egy kis tömzsi darabnak tűnik. de ez csak optikai dolog, mivel a 95cm -es árbóc jóval szélesebb az eddig látott foliokhoz képest.

Én is ráálltam a Tabou deszkára és ráraktam a 7.8 - 4 kemberes vitorlát, de csak párat tudtam siklani a leálló szélben. Ami elsőre feltűnt nekem is, hasonlóan a Fanatic foilhoz, hogy kényelmes volt, nem akart kitörni mint az RRD.

második teszt:

Az előrejelzés 10-15 csomót mondott Gárdonyra, így azt gondoltam, maxoljuk ki a tesztet, párosítsuk a nagy szárnyat (103cm / 1100 cm2) a legnagyobb szlalom vitorlámmal, így a 9.6 Loftsails 4kemberes race vitorla került a 160L -es formula deszkámra ( F2 Z1).
A szél pontosan az volt, ami az előrejelzés, azzal a megjegyzéssel, hogy átlagosan inkább 5-10 csomó volt, de a befújások felmentek 15 -ig.
Az első benyomásom nekem is az volt, hogy kényelmes. Tudtam élesen menni, betrapézoltam, bepapucsoltam, így ráfagyott a mosoly az arcomra. A trapézkötelet kicsit előbbre tettem mint a szlalomon, és a legrövidebbre húztam (26cm - én 170cm vagyok). Ülőtrapézt használok, még a wave deszkámon is, de ismételten ki fogom próbálni a deréktrapézt is, van a családban egy, hátha most bejön. Ehhez elvileg kisebb trapézkötél dukál, kaptam egy tippet is, hogy a 22 -t próbáljam ki, megnézzük legközelebb.
KB másfél órát voltam a vízen, szinte végig tudtam siklani, csak a nagy lyukakban volt leállás. Nagyon sokat ?fejlődtem? ezen rövid idő alatt. Az elején túlzottan első kézre vettem a vitorlát, amiben aztán el is fáradt a kezem, de később a helyes beállításokkal, testtartással már megszűnt ez az állapot.
Ami feltűnt számomra, hogy a foil deszkánál szélesebb formula vitorla mintha előbb megsiklott volna: 2 rövid pumpálás és a foil már siklott. (mondjuk én a szlalomban is csak kettőt, max 3 -ütemet pumpálok). Ugyan előző nap csak egy 7.8 volt a foil deszkán, de közel nem éreztem azt a megsiklási potenciált, mint a formula (100 cm széles) és a 9.6 combón. Ami biztos, a szélesebb deszka előbb siklik.
Rajtam kívűl mások is foiloztak, és azt láttam, hogy a többieknél már elfogyott a szufla, de én még mindig siklottam. Persze azért hozzáért többször a deszka a vízhez, de volt több olyan tackom is a Nagy Tisztáson, hogy egy menetben mentem végig a tavon az ÉNY -i szélben
A 15 csomós befújást még nem tudtam teljesen jól kezelni, egyszer ki is jött a foil vízből??.. A gyári adatok szerint a nagy szárny 5-15 csomós pöffös szélre jó a leginkább, ami számomra nagyon szimpatikus volt, mivel Gárdony sokszor ilyen.
Azt vettem még észre, hogy a formulához (11-12m2) képest a foil tovább tud siklani a lyukakban, persze a pumpálás itt is dukál..

Beküldő: Zolee, - 2019.09.15 23:03 -  Topic: Foil -  Üzenet küldése
Mit is tud a BUG?

1, van egy vékony nyaka, amely szépen fel tud feküdni a tuttle boxra. Azt gondolom, hogy a túl nagy nyak sem jó, mert akkor a foil nem a foilboxon fekszik, hanem a mellette lévő karbon felületen is, ami nem olyan erős, mint a box maga.
2. minden része karbonból van, bár a gyártó elárulta, hogy a fuselage alu / karbon ötvözet. amely jóval merevebb és könnyebb, mint az alu fuselage
3. ár: én mindenképpen 2 pár szárnyat akartam venni, egy nagyon nagyot a formula kiváltására az abszolút kis szélre ( 5-8 csomó) és egy kisebbet, amit talán a szlalom deszkámban tudok használni. És ahogy néztem, ezt a párosítást senki nem adta oda 2000 EUR alatt. A BUG 1740 EUR ára szerintem verhetetlen !
4. legyenek jó tesztek elérhetőek: http://www.bugfins.com/tests-reviews/
5. legyen állítható a hátsó szárny dőlése: pipa
6. az árbóc magassága 95cm
7. a fuselage 100 cm
8. könnyű legyen: még nem mértem le kompletten, de az árbóc és a fuselage a gyártó adatai alapján 3,1 kg + a szárnyak. Szerintem ez a nagyobbik szárnnyal sem megy 4,5 kg fölé a komplett cucc. Astarboard Race Pro / RRD pontos súlyát nem ismerem, de jelentős a súlykülönbég a BUG javára !
9. merev legyen: kézben fogva merevebb, mint starboard pro race.
10. a szárnyak formája az keresésemnek megfelelő, amely a race foilokra vajaz
11. legyen kényelmes a használata, ezt majd a teszt mutatja meg

képet sajnos nem tudok küldeni, nem működik a feltöltés.....Matto.....?????

Beküldő: Zolee, - 2019.09.15 22:39 -  Topic: Foil -  Üzenet küldése
Az RRD - formula rossz atapasztalatai után leugrottam a Gardára a Hotel Pier - be, ahol többféle foil -t is lehetett kölcsönözni, egy közös volt bennük, q szárny mindenütt a papucsok közötti vonal közepén volt. Kivettem egy Geckot ( 75cm széles) a Fanatic Flow H9 -el és visszajött az életkedvem. Rájöttem hogy tudok foilozni, tudtam papucsolni, tudtam upwindben, downwindben menni.
Felmerült a kérdés, hogy akkor mi legyen az első foilom. A piacon található szinte összes foil összeszedi ez az oldal, javaslom mindenkinek:

https://www.windfoilzone.com/

Milyen foilt is kerestem?

1. legyen nyaka foilnak, mert az biztosítja a foil stabil pozícióját nem foil deszkában is
2. a lehető legtöbb része legyen karbonból ( fuselage, árbóc is). (az aluárbóc telemegy vízzel, ami víz nélkül is nagyon nehéz)
3. ne a legdrágább legyen
4. legyenek jó tesztek elérhetőek
5. legyen állítható a hátsó szárny dőlése
6. az árbóc magassága legyen minimum 85 cm -s, de ne legyen több 1 méternél. Kicsi árbóc nem biztosít kellő kiemelkedést és stabilitás, a nagyot kezdésnek pedig nem akartam bevállalni, ráadásul a Velencei tavon vagyok legtöbbször, ahol vigyázni kell a partközelben a sekély víz miatt
7. a fuselage 90 cm és 110 cm között legyen valahol, de a célom 100 cm volt. ( az RRD nél ez a legrövidebb fuselage, ami válaszható
8. könnyű legyen
9. merev legyen
10. ne legyen nagy tepsi az első szárny , mert igaz, hogy könnyű vele kiemelkedni, könnyű kezelni kis szélben, de tapasztalatok alapján, a nagyobb szélben a komfortfokozata jelentősen csökken. Márpedig a Velencei tavon sokszor van pöffös szél, így fontos a nagy széltartomány
11. legyen kényelmes a használata

A fenti felsorolásból a 9 és a 11 -es pont, amit a neten nem lehet eldönteni, a többit igen. Mindezeknek egyetlen egy foil felelt meg az én mérlegelésemben, ez pedig a szlovén .BUG volt.

http://www.bugfins.com/

Beküldő: Zolee, - 2019.09.14 12:59 -  Topic: Foil -  Üzenet küldése
A kifacsart állapotot gyorsan átugrottam. Miért volt kényelmetlen a foil?
1 csak félramban tudtam vele menni
2 állandóan ki akart jönni a vízből ezért a papucsok előtt álltam a deszkán: első lábam kb 30cm re az első papucs előtt, a hátsó lábam valahol a deszka közepén a két papucs közott.
3. a papucsolás esélytelen volt, ha be is papucsoltam akkor a deszka felélesedett és magamra húzva a vitorlát beleestem a vízbe
4. az első kézen jóval nagyobb erő volt, mint a hátsón
5. volt egy pont, ami után már bármennyore is helyeztem a súlyomat előre, a foil kijött a vízből és visszaestem a vízre. (árbóc 85cm...!!!!)

Beküldő: Zolee, - 2019.09.14 12:36 -  Topic: Foil -  Üzenet küldése
Szétnéztem hát a neten, hogy mit találok az elméltről, mi a fontos. Rátaláltam egy amerikai video bejegyzésre, mely szerint az első szárny a két papucs közepére kell, hogy essen
Na nálam ez nem így volt, az első szárny az első papucshoz volt nagyon közel. Szerintem ennek és a hosszú 120cm fuselagenak volt köszönhető hogy csak nagy kifacsart állapotban tudtam siklani úgy hogy a gyök teljesen előre volt tolva. És még ez is azt eredményezte, hogy a foil állandóan ki akart jönni a vízból. Sajnos hátsó szárny állítási lehetőség nem volt így ezt a foilt feladtam.


Topikok

10

    találat / oldal


    Foil


    Inditó: kulcsi, Üzenetek: 10 db, Utolsó üzenet: 2019.05.15 17:23:28

    2019.05.15 17:23:28

    Utazás / Helyek / Tapasztalatok


    Inditó: Matto, Üzenetek: 165 db, Utolsó üzenet: 2018.10.18 19:27:05

    2010.08.12 14:33:00

    Általános hozzászólások


    Inditó: Matto, Üzenetek: 171 db, Utolsó üzenet: 2018.09.02 17:04:45

    2010.01.02 20:12:00

    Porto Pollo - Szardínia


    Inditó: Istvan33, Üzenetek: 2 db, Utolsó üzenet: 2018.07.26 13:19:15

    2018.07.26 13:19:15

    Tárolás


    Inditó: Deni44, Üzenetek: 1 db, Utolsó üzenet: 2018.07.20 16:31:48

    2018.07.20 16:31:48

    Engedély


    Inditó: Andr?s Domj?n Priv, Üzenetek: 3 db, Utolsó üzenet: 2018.06.24 22:18:28

    2018.06.22 20:37:17

    Elveszett trapéz!!!!


    Inditó: sulyokatti, Üzenetek: 1 db, Utolsó üzenet: 2018.06.24 22:09:04

    2018.06.24 22:09:04

    Neilpryde wizard


    Inditó: Andr?s Domj?n Priv, Üzenetek: 3 db, Utolsó üzenet: 2018.04.03 12:19:42

    2018.03.18 11:12:23

    Lesbos/Sigri


    Inditó: kulcsi, Üzenetek: 1 db, Utolsó üzenet: 2018.02.26 20:08:26

    2018.02.26 20:08:26

    Szentesi termáltó


    Inditó: farkasdadam, Üzenetek: 3 db, Utolsó üzenet: 2018.02.26 14:13:24

    2017.08.05 14:08:07