Quality made in Hungary - Mojo Custom Boards


2018.11.14

Külső szemlélő számára talán meglepő, hogy egy magyar manufaktúra 2015-ben windsurf deszkák gyártásába kezd. Az viszont egy cseppet sem lepődik meg, aki ismeri a Mojo Custom Boards márka alapítóit.

A manufaktúra első éveiről Csik Bercit kérdezgettük.

Matto: Nem tetszettek a gyári deszkák? Nem volt kielégítő a custom deszka kínálat? Vagy egy régi álom beteljesítése az, hogy beindítottátok a gyártást?

Berci: Egy picit mindhárom. 20 éve kereskedünk szörfökkel, a gyári deszkák ár-érték aránya, a körülményes előrendelés és szállítás kezdte megnehezíteni a kereskedést. Emiatt évek óta kerestük az alternatívát. Volt sikeres együttműködésünk Kucséber Ferivel is (Pirate Boards), de szerettük volna még rugalmasabban, az igényknek megfelően személyre szabni a deszkákat, és persze a saját márkát építeni és a saját deszkáinkkal szörfözni különleges élmény.

Matto: Bár a hőskorban sokan "shapeltek" deszkákat a garázsukban, azért a mai igényeknek megfelelő deszkák gyártása nem tűnik egyszerű feladatnak. Mikor éreztétek úgy, hogy ezt meg tudjátok, és fogjátok is csinálni?


Berci: Nem tudnék mondani pontos időpontot, mert ez egy hosszú folyamat.  Mindhárman (Rudi, Berci, Balázs) gyerekkorunk óta szörfözünk, és régóta érdeklődünk a technikai része iránt is a sportnak. Elég határozott elképzelésünk volt a deszka építésről jóval azelőtt, hogy belekezdtünk volna. Tudatosan képeztük magunkat például neves Hawaii építőknél és sok segítséget kaptunk jóbarátainktól a Flikka boards-nál is. A deszkák gyártását 2015-ben, a CNC marógépünk beszerezésével indítottuk el, ez volt az egyik feltétele annak, hogy rendkívül pontosan, software-es tervezéssel tudjunk dolgozni, szóval a maximumot próbáljuk beletenni. A szépsége a dolognak, hogy folyamatosan lehet fejlődni és újítani mind technológiában, mind anyagokban, mind formákban.


Matto: CNC marógép, CAD technológia.. A nagyok is ezzel reklámozzák magukat, meggyőző lehet. Tegyük fel, hogy szeretnék venni egy deszkát. Mit tennél még ehhez hozzá, miért vegyek Mojo-t?

Berci: A CAD technológia nemcsak megkönnyíti a shaper munkáját, de lehetővé teszi hogy a bevált formáinkat 100%-ban reprodukáljuk, illetve egyedi módosításokat végezzünk el. A formai precizitást 100%-osan párosítani tudjuk a kézi építés minden előnyével. Többek között a laminálásokat többszörösen átlapoljuk, az erősítéseket, az insert és box pozíciókat teljesen személyre szabjuk és persze egyedi dizájnokat készítünk, amik a gyári technológiával elképzelhetetlenek.  Ha MOJO-t rendelsz, olyan kiforrt formájú erős deszkád lesz minőségi kidolgozásban, aminek a súlya is jó, ráadásul nem fog szembejönni a vízen és még bankot sem kell rabolni érte...



Matto: 1400 EUR egy custom made carbon sandwich deszkáért nagyon jó ajánlatnak tűnik, különösen külföldön, ahol a gyári deszkák hasonló konstrukcióval 2200 EUR, vagy még magasabb áron vannak kiállítva a boltokban. A custom deszkák ára általában ennél magasabb. Röviden: a vevők akkor most sorba állnak? Külföldről is?

Berci: Induló márkaként az ár pozícionálása kényes dolog, ezért gondoltuk úgy, hogy kedvezőbb ajánlatot kell adjunk a már bevezetett, hasonló minőségi tartalommal rendelkező custom márkáknál.
Ezzel együtt minket is meglepett, hogy milyen nagy az érdeklődés a MOJO iránt európa szerte, sok külföldi vevő szavaz nekünk bizalmat úgy is hogy fizikailag nem látta még a deszkáinkat.
Idén már 50%-ban külföldi megrendelésre dolgoztunk, jellemzően német, osztrák és holland szörfösöknek. Nagy örömükre elégedettek a vevőink és bízunk benne, hogy tovább erősítik márkánk jó hírét.
Minden szempontból szeretnénk a felső kategóriába tartozni a custom műfajban és ez nagyon sok ráfordított munkaórát jelent deszkánként, szóval sajnos az ár emelése előbb utóbb elengedhetetlen lesz.

Matto: 20 éve foglalkozol a szörfökkel üzletszerűen, régóta szörfözöl. Mi a Te személyes kedvenc helyed, és deszkád?

Berci: 30 éve szörfözöm pont, 12 évesen álltam először deszkán. Magyarországon Fenyvesen szörfözöm a legtöbbet, mert messze a legszelesebb hely a Balcsin, de az igazi kedvencem Sóstó mert itt a legszebbek a hullámok a maráson. Megfelelő szélirányban, erősségben és minőségben meglepően komoly méretűek.
Szeretem a Görög szigeteket és a Kanári szigeteket is, mégis talán Liznjan-t nevezném meg a kedvenc európai spot-nak, ami szinte hazai pálya, mert relatív könnyen elérhető, szél és hullám minőségben is jó, illetve tavasszal és ősszel működik ami máshol uborka szezon.
Ezekre a spot-okra egyértelműen a Tiny 85 a jolly-joker, ez egy compact wave 217 x 57,5 deszka, ami inkább egy erősszeles rohanógép, hamar siklik, jól megy át a lyukakon és a párhozamos rail-ek miatt gyors és a levegőbben nagyon könnyű kontrollálni.  




Matto: Ezek szerint ez egy bevált shape. Mi van akkor, ha egy shaper megalkotja a szerinte tökéletes deszkát? Honnan és miért jön motiváció, hogy mégis változtatni kell, illetve miből gondolja, hogy a tökéletes végül mégis tud jobb lenni? Miért nincs olyan, hogy eljutunk a tökéletes shape-ig, es onnan nincs többé változtatás?

Berci: Igen, nagyon szeretem ezt a shape-t, bár bizonyos körülmények közt egy klasszikusabb wave shape, nagyobb rocker-el, ívesebb és hosszabb outline-al jobban működik. Rengeteg a változó ebben a sportban, így olyan, hogy tökéletes shape szerintem nem létezik. A rigg-ek is folyamatosan fejlődnek, változnak. Például a vitorlák jobb súlypontstabilitása rövidebb deszkákat tesz lehetővé. Nagyon fontos a rider súlya és stílusa is. Nem feltétlenül működik mindenkinek ugyanaz a shape jól, nem beszélve az eltérő hullám és szélviszonyokról. Persze ha van egy jól bevált forma, azzal érdemes óvatosan bánni, egyszerre mindig maximum egy paramétert változtatni.
Sok esetben látjuk a visszatéréseket is bizonyos formavilágokhoz egy kicsit újragondolt formában.


Matto: Egy nagy gyártó meg tudja csinálni hogy gyárt egy csomó teszt deszkát, és több teamrider is van, akik segítenek a deszka formálásában. Egy custom műhely hogyan fejleszti a shapeket? Nem lát mást egy pro rider mint egy nem pro-rider, shaper?

Berci: Egy custom műhely ugyanúgy csinál teszt deszkákat, viszont nem csak profi, de hétköznapi riderektől is kap visszajelzést, illetve még rugalmasabban, gyorsabban hajtja végre a változtatásokat akkor, és csak akkor ha arra valóban szükség van. Pusztán marketing okból mi például nem fogunk kihozni egy új formát, hacsak az nem jobb valójában.

Matto: Mi a legfrissebb újítás, fejlesztés, amit most megemlítenél?

Berci: Rövidesen egy nagyobb műhelybe költözünk, ahol "látványpékség" stílusban fogunk deszkákat gyártani: mindenki megnézheti például, ahogy a CNC gép a deszkáját faragja.

A Mojo Custom Boards honlapja: www.mojoboards.hu


Shallow Rider

Cimkék

Csik Berci     Mojo Boards    

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








81344
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz