![]() |
![]() |
Magyesz -
HUN69 - Volcan |
Sokan nem is gondolnák, hogy magyar
vonatkozású, csúcsminőséget képviselő termékek is vannak a
szörfpiacon. Ha egy szörfös úgy dönt, hogy mindenáron
támogatni szeretné a magyar ipart, a felszerelését nagy
részben összeállíthatja magyar vonatkozású termékekből is:
vásárolhat Hunter vitorlát és Pirate windsurf illetve kitesurf
deszkát.
Ha szörfösünk egy külföldi szeles helyre látogat, várhatóan a
többi szörfös kíváncsian nézegeti majd egyedi, vagy kis
szériában készülő felszerelését, melynek minősége megegyezik a
legjobb márkákéval.
Ha kronologikus sorrendben vizsgáljuk az eseményeket, talán
Molnár Ferenc és Kucséber Ferenc nevét kell az elsők között
megemlíteni. Molnár Ferenc a lengyelországi műszaki egyetemi
tanulmányai után a balatonfüredi hajógyárban kezdett dolgozni.
Egy külföldi hajókiállításon kapcsolatba került a Mistral cég
alapítójával, Peter Brockhausal, aki hajóépítőket keresett
leendő új cége, az F2 számára. Molnár Ferenc elfogadta
Brockhaus ajánlatát és mintegy tíz éven át a szörfdeszkák
szerkezetének fejlesztésével foglalkozott a cégnél. Molnár
Ferenc vezetésével fejlesztették ki a karbon-szendvics
technológiás szörfgyártást is, mely napjainkban már
meghatározóvá vált a szörfépítésben.
Mivel a 90-es évek elején az F2 nem vezette be az új gyártási
eljárást, Molnár Ferenc úgy döntött, hogy az anyacégtől
elszakadva Magyarországon hozza létre a versenyszörfök
gyártására specializálódott üzemet. Így történhetett meg, hogy
a balatonfüzfői Carbon Composite a világon az elsők között
foglalkozott karbon-szendvics deszkák gyártásával. Itt
készültek az első kisszériás szuperkönnyű (5-6 kilós)
karbon-szendvics deszkák a világhírű shaper, Peter Thommen
tervei alapján, aki kezdetben alapító tagja volt a fűzfői
üzemnek. Természetesen az F2 nem nézte jó szemmel a
magyarországi üzemet, csakhamar megtörtént a szakítás, Peter
Thommen maradt az F2-nél, Molnár Ferenc pedig a Neil Pryde -Tiga
csoporttal állapodott meg, és a továbbiakban számukra
szállította a legendás Tiga X-series versenydeszkákat. A
Carbon Composite 1996-ban a Tiga Bump&Jump sorozatával fejezte
be a szörfök gyártását. Magyarország tehát egykor világmárkák
gyártásának adott helyet. Manapság ez már nem mondható el,
viszont vannak „saját” márkáink, melyek szintén a
világszínvonalat képviselik.
Szinte alig akad szörfös Magyarországon,
aki ne ismerné Kucséber Ferenc nevét. Hazánk egyik
szörfpionírja több mint 20 évvel ezelőtt kezdett el
szörfdeszkákat készíteni magának és szűkebb környezetének. A
Pirate márkanévvel és halálfejes emblémával ellátott
deszkáknak hamar híre ment, s folyamatosan egyre több
megrendelés érkezett a kis műhelybe. A custom deszkák
világában mára már Európa szerte jól csengő névvé vált a
Pirate, a Zöld foki-szigetektől az Égei-tengerig sok szörfös
használja megelégedve a Pirate custom deszkákat.
Custom deszkák |
Kucséber Ferenc a szörfgyártással kezdte tevékenységét, de már
közel 10 éve készít snowboardokat, és mióta kirobbant a
kite-őület, a kiteszörf deszkák gyártásával is foglalkozik.
Külön említésre méltó még a pirateboards egyedi
jégszörf-konstrukciója is, mellyel minden sima vízen
végrehajtható siklómanőver átültethető a jégre is, amit eddig
egyetlen jégszörfről sem lehetett igazán elmondani. Az érdekes
találmányról egy későbbi számunkban részletesen beszámolunk.
A pirate deszkák gyártástechnológiája együtt fejlődött a
sporttal. A kezdetek egyszerű sztirolhab-epoxy-üvegszövet
technológiája után a műhelyben már 1994-ben elkezdtek
karbon-szendvics technológiával dolgozni, amit folyamatosan
tökéletesítve jutottak el a jelenkori technológia csúcsára, a
dupla vákuum szendvics karbon-kevlár deszkák gyártásához.
A Kucséber műhely természetesen nem csak a technológia
fejlesztésével foglalkozik, hanem a formákat is folyamatosan
fejleszti a lelkes kis tesztcsapat tapasztalatainak
megfelelően. Az innovatív csapatmunkának köszönhető az, hogy a
pirate fejlesztéseivel mindig lépést tartott a trendekkel, sőt
időnként még meg is előzte a szörfipart.
Pártos György a közel két évtizedes versenyzési tapasztalat és
a különböző világmárkák fejlesztésének, gyártásának
megismerése után kezdte el saját márkajelzésű vitorláinak
gyártását. A Hunter Sails azon kevés szörfvitorla gyártó cég
közé tartozik, mely még az Európában készülő termékek
minőségét képviseli.
A vitorla nevének első három betűje a márka születési helyére
utal. A márka tehát magyar, a tesztelés, a fejlesztés és
gyártás viszont már a világ több pontján zajlik. A Hunter
Sails vitorlák tehát úgy készülnek, hogy minden környezetben
megállják a helyüket, a Zöldfoki szigetek óriási hullámaitól,
az egyiptomi sima vizes strandokon át a „hepehupás” Balatonig.
Az első Hunter Sails prototípusok 2000-ben láttak napvilágot.
Két év fejlesztés után született meg a Hunter Sails első
széria sora, wave, freestyle, freeride és freerace
vitorlákkal. Ebben a 2002-es első szériagyártásban már
szerepelt a nagysikerű Buster freestyle vitorla is. A Hunter
Sails piacra lépésének első évében már a Buster volt a Magyar
Freestyle Bajnokság második helyezettjének vitorlája.
A magyar termékek versenyképességét legjobban az elért
eredmények támasztják alá. Magyary-Kossa Zsolt Pirate
deszkával és Hunter Sails vitorlával 2003.-ban magyar bajnoki
címet szerzett Freestyle kategóriában, majd őt 2004.-ben a
szintén ugyanilyen felszereléssel induló Marton Andris követte
(holtversenyben lett freestyle bajnok, Horányi-Névy András
mellett). Pártos György, a Hunter Sails alapítója 2003.-ban
nyílt bajnoki címet szerzett vitorláival.
Reméljük magyar márkáinkra még sokáig büszkék lehetünk és
egyre több magyar és külföldi szörfösnek esik majd ezekre a
termékekre a választása!
Matto
Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.
Sikeresen hozzáadtuk a terméket a kosaradhoz!
Hibás email vagy hibás jelszó!
Feldolgozás folyamatban...