:: Siklás gyenge szélben
::
K. P. :
:: Papucs + trapéz ::
Miután a deszka siklásba jött , próbáljunk meg belépni a papucsokba
és akasszuk be magunkat a trapézba a lehető leggyorsabban! Amikor az
ember a papucsba lépett, a deszkát úgy terheli , hogy az a legjobb
teljesítményét adja le. Azzal, hogy az ember beakasztja magát, leveszi
a teher egy részét a deszkáról, ami tovább növeli a sebessséget.
:: Egyenes testtartás ::
Egyik trükköm az, hogy mindig megpróbálom előre helyezni a súlypontot. Kerüljük el azt,hogy a vitorlát túlzottan magunkra húzva hátra kerüljön a testsúly. Azt kell elérni, hogy a mi irányitsuk a vitorlát, nem szabad hagyni hogy az cipeljen minket.
:: Olvassuk a vizet!
::
Figyeljük állandóan a víz felületét! Kis szélben, mikor a szél alábbhagy és -akár átmenetileg - elkezdünk lassulni, a lehető leggyorsabban ki kell akasztani magunkat a trapézból! Ha újra megerősörik a szél, vegyük fel az eredeti testhelyzetet!
:: Vitorlaállítás ::
Bármilyenek a körülmények, kis szélben is ugyanannyira húzom meg a vitorla alsó élét! Azt akarom, hogy a vitorla feszes legyen és ugyanolyan teljesítménnyel működjön mint általában. A vitorlát egyedül a bum végén állítom, itt mindig csak egy minimális feszültségre van szükség.
:: Trapézkötél állítása ::
Gyenge szélben nagyon rövid trapézkötelet használok, hogy a rigghez a lehető legközelebb legyek.
Ha az árbóc melletti kezünket vízbe tudjuk érinteni, az annak a bizonyítéka, hogy a vitorla és a trapézkötél jól van beállítva.::
Mi a teendő erős szélben? ::
K . P . : Erős szélben, a legfontosabb, hogy ismerjük a tengert és keressünk egy nyugodtabb vizű spotot, ahol teljes biztonságban tudjunk siklani.
:: Leejtés ::
Ha egy hullám kerül az utunkba, a legjobb ha átmegyünk rajta vagy megkerüljük. Arra viszont figyelni kell, hogy ha akadály van előttünk, azt ne a szél felé élesítve, hanem leejtve kerüljük meg, így ugyanis nem hogy veszítünk a sebességből, hanem még gyorsíthatunk is.
:: Kis terhelés a szkegnek ::
Erős szélben ha lehet kis mértékben terhelem a szkeget. Minél inkább terheljük a szkeget, annál inkább nő a teljesítmény, de erős szélben a pontosság a legfontosabb! Túlzott terhelés a szkegnek spin-outot okozhat, ami a kontroll teljes elvesztésével jár.
:: Erő a lábakon ::
A vitorlára ható összes erőt a trapéz segítségével a lábamra vezetem át. A karra kisebb erőnek kell nehezdnie, mint a lábakra.
:: Élő lengéscsillapítók ::
Fontos a térdek behajlítása is. A lábaimat erős szélben nem nyújtom ki teljesen, hogy mindig készek legyenek még a legkisebb akadályok és pöffök csillapítására. Amikor egy akadály kerül elénk, figyeljünk arra hogy támadásban maradjunk, az előbb leírt testhelyzetet megtartva, s ne nyújtsuk újra ki a lábunkat. Mikor gyorsan megyünk és védekezni kell, általában ez a legjobb megoldás az úton maradáshoz.
:: Trapézkötél állítása
::
Erős szélben hosszabb trapézkötelet használok. Így messzebb kerülök a vitorlától és be tudom hajlítani a lábaimat, hogy megtarthassam a teljes kontrollt a szerelés felett.
:: A szkeg mérete ::
Kevin Pritchard formula deszkáihoz a vitorlamérettől függően 70, 66
és 63 cm - s szkegeket használ. Egy freeride deszkához - például egy
293-as Bic technohoz 63 cm - s, egy 283 -as hoz 44 cm - s szkeget szerel
6.5 körüli vitorla mellé, 6.0 m2 alatt pedig 36 cm - s az ideális méret.
Formula deszka |
|
vitorla mérete | ajánlott szkeg |
9.8 / 10.4 / 10.9 | 68 - 70 cm |
9.0 / 9.3 | 66 - 68 cm |
8.3 / 8.7 / 7.4 / 7.8 | 60 - 63 cm |
Freeride deszka |
|
vitorla mérete | ajánlott szkeg |
9.0 - 11.0 | 60 - 70 cm |
8.0 - 9.0 | 50 - 60 cm |
7.0 - 8.0 | 38 - 50 cm |
6.0 - és kisebb | 32 - 36 cm |
Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.
Sikeresen hozzáadtuk a terméket a kosaradhoz!
Hibás email vagy hibás jelszó!
Feldolgozás folyamatban...