Legyünk gyorsabbak Kevin Pritcharddal!


2001.08.11
Klikk ide!!

4 éve egy 20 éves, alig ismert szörfös srác azt hangoztatta magáról hogy 2000 - ben világbajnok lesz. A majdnem 20 évig tartó Naish - Dunkerbeck páros által birtokolt egyeduralom után, Kevin Pritchard (Bic - Gaastra) betartotta az ígéretét és 2000 novemberében a Funboard történetének harmadik világbajnoka lett. Ez elég biztosíték lehet ahhoz, hogy megbízzunk a tanácsaiban:

:: Siklás gyenge szélben ::

K. P. :

Gyenge szélben próbálkozni a siklással motiváló és szórakoztató is lehet. Ehhez először is tudni kell a vízről olvasni a szelet. A lényeg elég egyszerű: ha gyorsan akarunk menni kis szélben, elég, ha figyelünk arra, hogy a lábunk és a kezünk ne nagyon terhelje a deszkát és a bumot.


:: Papucs + trapéz ::

Miután a deszka siklásba jött , próbáljunk meg belépni a papucsokba és akasszuk be magunkat a trapézba a lehető leggyorsabban! Amikor az ember a papucsba lépett, a deszkát úgy terheli , hogy az a legjobb teljesítményét adja le. Azzal, hogy az ember beakasztja magát, leveszi a teher egy részét a deszkáról, ami tovább növeli a sebessséget.

:: Egyenes testtartás ::

Egyik trükköm az, hogy mindig megpróbálom előre helyezni a súlypontot. Kerüljük el azt,hogy a vitorlát túlzottan magunkra húzva hátra kerüljön a testsúly. Azt kell elérni, hogy a mi irányitsuk a vitorlát, nem szabad hagyni hogy az cipeljen minket.

:: Olvassuk a vizet! ::

Figyeljük állandóan a víz felületét! Kis szélben, mikor a szél alábbhagy és -akár átmenetileg - elkezdünk lassulni, a lehető leggyorsabban ki kell akasztani magunkat a trapézból! Ha újra megerősörik a szél, vegyük fel az eredeti testhelyzetet!

:: Vitorlaállítás ::

Bármilyenek a körülmények, kis szélben is ugyanannyira húzom meg a vitorla alsó élét! Azt akarom, hogy a vitorla feszes legyen és ugyanolyan teljesítménnyel működjön mint általában. A vitorlát egyedül a bum végén állítom, itt mindig csak egy minimális feszültségre van szükség.

:: Trapézkötél állítása ::

Gyenge szélben nagyon rövid trapézkötelet használok, hogy a rigghez a lehető legközelebb legyek.

Ha az árbóc melletti kezünket vízbe tudjuk érinteni, az annak a bizonyítéka, hogy a vitorla és a trapézkötél jól van beállítva.

:: Mi a teendő erős szélben? ::

K . P . : Erős szélben, a legfontosabb, hogy ismerjük a tengert és keressünk egy nyugodtabb vizű spotot, ahol teljes biztonságban tudjunk siklani.

:: Leejtés ::

Ha egy hullám kerül az utunkba, a legjobb ha átmegyünk rajta vagy megkerüljük. Arra viszont figyelni kell, hogy ha akadály van előttünk, azt ne a szél felé élesítve, hanem leejtve kerüljük meg, így ugyanis nem hogy veszítünk a sebességből, hanem még gyorsíthatunk is.

:: Kis terhelés a szkegnek ::

Erős szélben ha lehet kis mértékben terhelem a szkeget. Minél inkább terheljük a szkeget, annál inkább nő a teljesítmény, de erős szélben a pontosság a legfontosabb! Túlzott terhelés a szkegnek spin-outot okozhat, ami a kontroll teljes elvesztésével jár.

:: Erő a lábakon ::

A vitorlára ható összes erőt a trapéz segítségével a lábamra vezetem át. A karra kisebb erőnek kell nehezdnie, mint a lábakra.

:: Élő lengéscsillapítók ::

Fontos a térdek behajlítása is. A lábaimat erős szélben nem nyújtom ki teljesen, hogy mindig készek legyenek még a legkisebb akadályok és pöffök csillapítására. Amikor egy akadály kerül elénk, figyeljünk arra hogy támadásban maradjunk, az előbb leírt testhelyzetet megtartva, s ne nyújtsuk újra ki a lábunkat. Mikor gyorsan megyünk és védekezni kell, általában ez a legjobb megoldás az úton maradáshoz.

:: Trapézkötél állítása ::

Erős szélben hosszabb trapézkötelet használok. Így messzebb kerülök a vitorlától és be tudom hajlítani a lábaimat, hogy megtarthassam a teljes kontrollt a szerelés felett.

:: A szkeg mérete ::

Kevin Pritchard formula deszkáihoz a vitorlamérettől függően 70, 66 és 63 cm - s szkegeket használ. Egy freeride deszkához - például egy 293-as Bic technohoz 63 cm - s, egy 283 -as hoz 44 cm - s szkeget szerel 6.5 körüli vitorla mellé, 6.0 m2 alatt pedig 36 cm - s az ideális méret.

Formula deszka

vitorla mérete

ajánlott szkeg

9.8 / 10.4 / 10.9

68 - 70 cm

9.0 / 9.3

66 - 68 cm

8.3 / 8.7 / 7.4 / 7.8

60 - 63 cm

Freeride deszka

vitorla mérete

ajánlott szkeg

9.0 - 11.0

60 - 70 cm

8.0 - 9.0

50 - 60 cm

7.0 - 8.0

38 - 50 cm

6.0 - és kisebb

32 - 36 cm



Cimkék

freeride     Kevin Pritchard     slalom     speed    

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








68061
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz