Szörfözés Vassilikiben


2002.07.23

Klikk ide!!

Vassiliki

Klikk ide!!

26 óra unalom

Lefkada

Lefkada - Vassiliki

Klikk ide!!

Porto Katsiki Bícs

Klikk ide!!

Az öböl

Klikk ide!!

Lefkas - Hullámos Spot

Klikk ide!!

Gallus - Holló 6.4

Klikk ide!!

Holló - Jibe

Szélstatisztika

Klikk ide!!

Eric - így működik

Klikk ide!!

Holló - 6.4

Klikk ide!!

Holló, Gallus - 4.5

Klikk ide!!

Tandemszörf

Klikk ide!!

Pihi délelőtt

Klikk ide!!

Pihi délelőtt II.

Klikk ide!!

A kéró a vízből

Jól döntöttünk, mikor Vassilikit választottuk 2002.-es nyaralásunk úticéljaként! A Lefkada sziget Déli részén található öbölben erős termikus szélben - amit Eric névre kereszteltek a helyiek - lehet siklani szinte minden délután, általában 4-es 5-ös vitorlákkal.

Vassilikibe két módón lehet eljutni:

26 órát kompozunk Triesztből, ami nagyon unalmas tud lenni, viszont gond nélkül elkerüljük így Albániát, Macedóniát (Vízum kell!), vagy Bulgáriát, vagy autózunk az elejétől a végéig, és Macedóniát Bulgária felé megkerüljük.

1. Hollóék és mi a kompot választottuk, ami ha hárman ülnek az autóban fejenként kb 30 ezer Ft.-ba kerül oda vissza. 400 km-t kellett autózni Fonyódról Triesztbe, és 200 km-t szerpentinekkel zsúfolt és kis falukon át vezető hegyi úton Igoumenicából - ahova a komp érkezett - Vassilikibe. Ez oda-vissza kb 1200 km, így ha nem vesszük számításba a délelőtti furikázásokat a szigeten, 20 Ft/km benzinnel számolva 24-26 ezer Ft-ot kapunk. Az útiköltség tehát fejenként kb 40 ezer Forintra jön ki, a kompjeggyel együtt. (3 ember / autó)

Éjjel 2 körül indultunk Fonyódról, reggel 10 körül már Triesztben vártunk a kikötőben. A hajó 13:00 - kor indult, és másnap 17:00 körül érkeztünk Igoumenicába, ahonnan még hátra volt 2 óra autózás Vassilikiig.

2. Autózás: olcsóbb, gyorsabb, de egyesek szerint problémásabb. Szeszák Balázsék Debrecenből indultak, az útvonal Jugoszlávián és Bulgárián át vezetett. Az út teljes hossza kb 3200 km, Jugóban nincs autópálya, Bulgáriában sok a rendőri ellenőrzés, figyelni kell a szabályos közlekedésre, ha az ember nem akar jattolni. Az utazást úgy kell megtervezni, hogy Bulgáriát nappal keresztezzük, ha nem akarunk mindenféle emlékezetes negatív élményt magunkkal vinni már a nyaralás elején.

Indulás éjszaka fél 2.-kor Debrecenből, fél 5 körül röszkei határállomás, dél felé Yugo-Bolgár határ, 4 körül ismét EU, Görögország! A határokon nem volt hosszas sorban állás, 1 óránál többet sehol nem kellett várni. Javasolt az augusztus eleji Török vendégmunkás inváziót figyelembe venni, mert akkor viszont jó eséllyel bele lehet szaladni 4-5 órás határátlépésekbe.

Fontos infó lehet, hogy hazánktól délebbre jóval kedvezőbb a benzin ára: Bulgáriában és Görögországban (160-180 Ft.) a legolcsóbb, de Jugóban is olcsóbb (200 Ft.), mint itthon.

Jugo autópálya egy irányban összesen 5+5+13=23 EUR, Bulgáriában a mosatás 2 EUR, lefelé 5 EUR- hazafelé 2 EUR az úthasználati díj. Azt ne kérdezze senki, hogy ebben mi a logika.

A hely

Vassiliki Lefkada déli csücskén helyezkedik el egy biztonságos öbölben. Az öböl nyugati felét lezáró hegyről támad a szél, mely így a part vonalára merőlegesen fúj, (cross-shore) magyarul a partra merőleges irányban, ki-be lehet siklani az öbölben. A partot több helyről figyelik, 1 km-ig garantáltan észreveszik a szerencsétlenkedő szörföst. A mentés ingyenes, mi is teszteltük:). Figyelni kell arra, hogy általában pár perccel azután hogy a nap elbújt a hegy mögé, a szél eláll. Sajnos az öbölben nem igazán tudnak hullámok kialakulni, így a nagy ugratásokat el kell felejteni ezen a helyen. Láttunk ugyan spin loopokat ugráló HVCS-ket, de ahhoz sem kell túl sok hullám. Ideális a víz viszont mindenféle jibe - és freestyle manőverek tanulására, tökéletesítésére, valamint speedelésre.

Lefkada Északi részén, Lefkas mellett található egy hullámos hely is, ahol valamivel kisebb az esélye a szélnek, de ha hosszabb időre megyünk, oda is érdemes ellátogatni. Holló + Gallus nem fogtak ki túl nagy hullámokat, de 4.5es vitorlákkal mentek, Szeszák B. pedig egy másik nap 5.2-vel nyomult és nagy hullámokat talált.

Eric %

A legnagyobb vassiliki-i kölcsönző weblapján található szélstatisztikának megfelelően fújt a szél amíg ott voltunk. Mi Hollóék és Szeszákék után három nappal érkeztünk, de nem vesztettünk sokat, mivel ez idő alatt állítólag nem igazán volt szél: egyszer lehetett volna 6.5 -es vitorlával siklani, de ekkora cuccot ilyen helyen nem vesz elő az utazás első napjaiban egy optimista ember.

1. Érkezésünk után az első nap én jól lehúzott 5.8-assal, és 93l-es deszkával siklottam, kicsit túlvitorlázva. A szél meglepően korán, görög idő szerint du. 1.-kor érkezett és kitartóan fújt naplementéig. A Clubvass által kiírt ingyenes versenyről lemaradtunk, én csak a végét csíptem el, Steve Budai új deszkáján + átment egy angol a bérelt katamaránjával. Kiengesztelésül a pórul járt szörfös a javítás mellett kapott egy 10 napos kölcsönzőjegyet a Club Vassilikiben, ahol 2002.-es NP vityók és F2, Fanatic deszkák közül lehet választani.

2. Szintén korán jött meg a szél, csak ha lehet még erősebben fújt. Összedobtuk a 4-es vitorlákat és nagyon jót szörföztünk egész nap.

3. Forma-1 nézés, szél várás. Eric szabit vett ki, csak 8-assal lehetett volna siklani.

4. Reggeli programnak a gyönyörű Porto Katsiki-i strand meglátogatását választottuk. Érdemes ide elnézni, gyönyörű kék víz, fehér sziklák, zöld bokrok, (görög lakókocsi-büfé) vár minket. Mi hárman úgy döntöttünk hazamegyünk szörfözni, a többiek még egy hullámos strand meglátogatása mellett döntöttek. Hazaérve nem hittünk a szemünknek: hullámok a Vassiliki -i öbölben!! Eric nagyon összeszedte magát, szerintem még túlzott is egy kicsit, mert 4.5-el nem tudtam menni, annyira fújt. Steve 3.7-es (NP Core), Bálint 4.1 - es (North Sails Dr.X) kölcsönzős cuccokkal mentek, én pedig a partról nézve bosszankodtam. A szél viszonylag hamar elállt, délután 5-6 körül már csak kevesen szörföztek. Esti program a szokásos Gyrosozás helyett (1.5 Euro) tengeri hal evés, görög bor kóstolás (2l-t vettünk, túl jó!), majd Ouzo vásárlás..;)

5. Kicsit később ébredtünk, de semmi baj, a szélről ami délután fúj nem maradtunk le! Nem kell hajnal 5-kor kelni, hogy 6 - 9ig tudj siklani a 7.5-eddel, mint ahogy ez a Gardán történik.. Itt szépen pihizel, és utána kisvitorlával szörfözöl a napsütésben:). Ami a lényeg: ezen a napon is 5.8-al siklottam, estig, a szél kicsit váratott magára, kb fél 4.-kor kezdett el dolgozni.

6. Reggeli programom a költözés volt, útitársaimnak ugyanis haza kellett utazniuk - én pedig Hollóékkal maradtam. István ránk hagyta a szörfbérletét, így izgatottan vártuk, hogy az első tesztnapon fog e fújni a szél. Feleslegesen nyugtalankodtunk, a szél ugyanis meg szokott jönni - 5.8-as NP Raf Jettel és 90 L-es F2 Max2Air -el kezdtük a tesztet. Rövid idő után saját cuccra váltottam (93l Axxis, 5.8 Space Dog Sails), a tesztet Kőműves Balázs folytatta. A szél legyengült, így ő a clubvass béjvaccsait és motorcsónakját is letesztelte:)

7. A délelőttöt búvárkodással töltöttük egy közeli strandon. A szél kicsit váratott magára délután, és gyengébben is fújt. Én 7.2-es NP Spiritet teszteltem, 110 L-es Fanatic Crossal. A szerelés nagyon bevált!! Kicsit később már Gallus 6.4-es Arrows T-force-al, Holló pedig 5.5-ös A.R.T. TNT-vel siklott, a 7.2-es vityót még mindig tartani lehett!

8. Az utolsó napot Kőműves Balázzsal a kölcsönzőben kezdtük. Rákérdeztünk, hogy vajon a tandem deszkát használhatjuk-e. Meglepődve hallottuk az igenlő választ, (csak 1 kölcsönzőjegyünk volt) pedig ez az ott "dolgozó" srácok / lányok(!) eddig tapasztalt lazasága mellett nem kellett volna hogy meglepjen bennünket. A délelőtt így nagyon gyorsan tellett - tandemszörfözés 2002.-es NP Core, illetve Expression vitorlákkal. Kora délutánig teszteltük a cuccot, Erik érkezésekor pedig gyakran siklottunk 4 papucsban!!

Eric tehát megérkezett, 2-3 körül elkezdett fújni, a tendemszörfözés után a szokásos 5.8-al mentem.. Kezdtem már érezni néha a vitorla túlzott méretét, de cserélgetni nem volt sok kedvem. Lehet hogy emiatt sikerült az első deszkatörő - jibe is, bár már régóta próbálgattam:). Azóta is Qcséber doktornál gyógyul a pici. Deszkatörés után irány a kölcsönzőbe: 75 literes Fanatic rip wave 5.2-es, majd később 4.7-es NP Core-al, amit később 5.8 -as NP Searchre és 98l-es F2 Mystery voltam kénytelen váltani.

A szállás

Az utazást igyekeztünk a lehető legolcsóbban kihozni, így a szálláson is spóroltunk:
A kompra dekk jegyet vettünk - ami nem túl kényelmes megoldás egy 26 órás úton. Az este nagy része alvásra alkalmas hely keresésével telik, ami nem egyszerű feladat, a hajón is állandóan zargatják a hajléktalanokat:)

Kemping: kb. 2000 Ft/ fő-re jött ki 3 fő és egy autó esetén.

Apartman: 4000 Ft/fő, vízpart 20 m-re, saját szörftározó és kitűnő fekvés - közvetlen a hegy mellett lehet partra szállni, ahol a szél a legerősebb (és talán legpöffösebb is).

További Infók

Vassilikiről készült videó - starring: Budai István, Bálint, + Matto

www.surfspot.ini.hu

matto@windsurfing.hu


Ascan Black

Cimkék

freeride     freestyle     Görög spotok    

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








26316
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz