Szeles helyek: Vassiliki

Club Vass - deszkák

Club Vass

Porto Katsiki képek

Vassiliki Görögország közép-nyugati részén fekvõ kis félszigeten Lefkadán található. Ez a csodálatos félsziget méltán híres turista és szörfös célpont.

Ha Görögország, akkor mindenki Prasonisi-re, vagy Kos szigetére gondol, de mi valami másra vágytunk és így bukkantunk rá az idei EFPT naptár egyik kiemelt helyszínére, Lefkada szigetére. Már a tavalyi versenysorozat is meglátogatta a sziget egyik eldugott strandját Milos Beach-et és az ott készült képek csak tovább csigázták a fantáziám. Majd felvettem a Club Vass-al a kapcsolatot (Vassiliki legnagyobb surf centere) és több se kellett, egy hét múlva jött is a postával a katalógus, amely a kölcsönzõ által kinált lehetõségeken túl a szállások teljes paletáját is tartalmazta.
Mi Vassiliki kempigjét választottuk, de emellett kissebb hotelek és akár luxus apartmanházak is várják az ide látogatókat. Kocsival vágtunk neki az útnak, amely Szerbián-Macedónián-Görögország útjain keresztül vezet Lefkada szigetére.

Kezdeném az autó út költségeinek leírásával, hiszen ez lehet a fõ elrettentõ szempont a kényelmes Rhodoszi repüléssel szemben. Mi egy személyautóval és egy kisbusszal vágtunk neki az útnak és mindenütt, ha tehettük a fõbb autóutakat és autópályákat használtuk. Az autópálya dijakról szerbiában semmi jót nem lehet hallani és sajnos ezt a valóság is igazolta, hiszen kisbusszal csak szerbiában oda-vissza egy magyar éves matrica árát ott lehet hagyni. Személyautóval elviselhetõbbek az árak. Az utak minõségére sehol nem volt panasz, csakúgy mint a közbiztonságra sem. Macedóniába érve megkönnyebülve nyultunk a pénzért ha autópálya kapuhoz értünk hiszen itt elenyészõ 1-2 eurós díjról beszélhetünk még kisbusszal is, ez az összeg görög oldalon is igaz.

Elsõ tankolásom görög határ átlépése után a legelsõ leágazónál volt, ahol a korrekt árak és a kiszolgálás mellett képeslapot és görögországos öngyújtót kaptunk a tankolás mellé. Ekkor már sötétedett, és kezdtük elérni az út talán legmegpróbáltatóbb részét a görög hegyek között. Itt sajnos még az új és sokkal rövidebb autópálya még készülõben van. Maradt a szerpentin amely több száz kilóméter hosszú, ezért célszerû nappalra idõzíteni ezt a szakaszt, mi fárdtan éjjel kaptuk el és egészen 1700m magasra kúsztunk fel. Itt található a szerpentin egyetlen bisztrója amit csak ajánlani tudok minden megfáradt utazónak és igénybevett gépjármûnek. Ezekután már csak lejt az út és lassan elérünk tengeralagúthoz (ára 4 EUR), amely be tud kavarni ha csak a gps-re hagyatkozunk, de táblával van jelezve minden. Ismét megpillantva a fényt már ott is voltunk Lefkada szigetén.

Vassiliki neve fogalom a görögök körében és mindenütt táblákkal jelzik merre kell menni. Lefkada városát két irányba is lehet kerülni, de a rövidebb ha balra a félsziget belsõ oldla felé tesszük. Mivel Vassiliki a legdélebbi település ezért kb. 40 km autóval Lefkadától, jó minõségû utakon. Megérkezve egybõl a központban találjuk magunkat, ahol táblával jelezve van a kemping. Eltéveszteni nem lehet a legnagyobb és minden igényt kielégítõ bolttal szemben. Elkövettük azt a hibát, hogy elõre nem foglaltunk szállást, de nagy szernecsénkre a fullra tele lévõ kempingben 2 óra mulva üresedett egy hely amit késöbb magunkénak tudtunk 8 euro/fõ/éj baráti áron melyhez közösen vettünk 4 euro-ért áram használatot is melynek díja így elenyészõ volt. Kemping teljesen a vízparton terül el, 4 vizes blokkal amit állandóan takarítanak. Itt van lehetõség mosásra, fõzésre és több közös hûtõ ill fagyasztó is szolgálja a kényelmet. Az árnyék miatt nem kell aggódin, mert az egész terület parkosított. A szörföket a kempingen tartottuk, de számos center kinálja pazar szolgáltatásait a szörfözni vágyóknak. Meg kell említenem még az elég nagy vitorlás és katamarán parkot is melyek jó alternatívák a délelöttök kevésbé szeles eltöltésére. És el is értünk a az egyik fõ szemponthoz a szélhez és a sportoláshoz.

A tengerpart lapos kavicsos és homokos, egészen a kempigtõl jó a bemenetel, és így ki lehet élvezni az uralkodó thermik szelet, amely a hegyoldalból zúdul le. Ide nem érdemes nézni a gurut, majdnem biztosra megy aki június-július-agusztus-szeptember idõszakban keresi fel ezt a gyönyörû helyet. Egy jótanács, amit érdemes megfogadni: a létezõ legkissebb vitorláitokat is hozzátok el mert szükség lesz rá!

Másik fõ szempont a látnivalók melyekbõl van bõven. Érdemes venni egy térképet, amin képek és jelzések segítenek kiválasztani az uticélt. Legnépszerübb uticél és egyben görögország egyik legszebb strandja Porto Katziki. Ennyire hihetetlenül kék tengert és ennyire fehér homokot még képen se látni. Érdemes reggeli órákban indulni mert a parkolóhelyek csak korlátozott számban állnak rendelkezésre. De nem kell messzire menni, hogy hasonló látványban legyen részünk, hiszen Vassiliki kikötõjébõl kishajóval 10perc egy kisebb de annál szebb partszakasz. Ide gyalog is el lehet jutni kb 25 perc séta a kikötõtöl. Autóval vagy robogóval illetve qvad-dal is van lehetõség bejárni a szigetet, de érdemes napokra elõre eldönteni mit bérelünk, mert nagy a kereslet rá. Több kölcsönzõ áll rendelkezésünkre, amelyeknél azonban többnyire a nemzetközi jogosítványt preferálják. Ámbár ezek mellet talán a legnagyobb elõnye a helynek, hogy a belvárosi utcákon sétálgatva is ki tudunk kapcsolódni. Ha megéheznénk sok étterem vár minket gazdag halkinálatáva és egyéb tengeri finomságokkal, de egyszerû gyroszra is van lehetõség. Meg kell említeni emellett a Fresh nevû ételbárt, ahol mesés palacsintákat illetve gyümölcs salátákat lehet kapni, ezentúl van internet kávézó is barátságos kiszolgálással és temérdek koktéllal. Éjszakai élet nagyrésze az utcán zajlik, de mi nagyon kedveltük a Tunnel bárt is ahol minden este jó lehetõség van a kikapcsolódásra ezúton is üdvözlet nekik!

Csodálatos nyaralás volt ez nekünk hiszen ennyire barátságos és gyönyörû környezetben nem sokszor van része az embernek szörfözni. Idei EFPT naptár csak még ismertebbé és vonzóbbát teszi egész Lefkada szigetét. Ajánlanám Vassilikit nem csak a szörfösöknek hanem azok családjának is, mert itt aztán mindenki jól érzi magát!

Bogár Tamás

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

32827
Írd ide az ellenörző számot: