Cikkek


Mui Né / Vietnám - Spot leírás

2019.06.12

"Mui Né" az egyik Dél-Kelet Ázsiai erős szeles spot, kb 230 km-re Ho Chi Minch City-től (HCMC, azaz Saigon-tól, ami korábban csak a várost, most részben már egészen tűrhető sör márkát is jelöl). Dél Vietnámról lévén szó, az egy éves periódusban csak két évszak, azaz egymástól szignifikánsan eltérő szezon van. A száraz és egyben erős szeles (október-március), illetve az esős és gyengébb szeles (június-október). Az április-május pedig átmenet a két évszak között.

A Phan Tiet várostól keletre található öböl partjától a pár száz méterrel beljebb lévő szárazföld vörös homokos, szinte már sivatagos, amely kedvez a termikus szél kialakulásának. Így a szél, napos idő esetén rövid tétovázást követően igen derekasan felépül a parttal csaknem párhuzamosan, általában 30 csomós sebességig (Ámen!). Az öböl kb. kelet-nyugati tájolású és a keleti oldalon kinyúló félszigeten van maga Mui ne, a halászfalu. Az öböl vízfelületén leginkább a halászok és a szörfösök megjelenésére lehet számítani. A félsziget nyugati oldala jellemzően a kite-osoké, itt a szél on-shore, a beach pedig festői szépségű.

Az öbölnek a félszigethez közeli részen (tehát a keleti felén) általában sima a víz és szinte kívánja a szlalomozást. Élénkebb szélben (>22 csomó) azonban a vízfelület szépen meghullámosodik és kezdődhet az ugra-bugra. Ezzel szemben az öböl nyugati felében mire megérkezik a szél, már kellemesen hullámos a víz, kisvártatva meg jelentősen az. Ebből következően a part ezen szakaszán mindenki hullámra való cuccal megy. A szél általában kitart a naplementéig.



Az eredetileg halászfalunak induló település ideális célpont a karácsony és húsvét közötti időszak közben bekövetkező hazai begolyózás elkerülésére, méghozzá több okból kifolyólag. Egyrészt a leírtak miatt, tényleg elég jó szeles hely. Másrészt Dél Vietnam-ban van, ami ebben az esteben azt is jelenti, hogy roskadozik a trópusi gyümölcsöktől, a spéci kávétól és teától, továbbá a tengeri kajáktól és a közismert streetfood-októl. Meg azt, hogy az emberek szerfelett udvariasok, a közlekedés nyilván káoszba tartó, de egyben bájos is. Meg kell azonban jegyezni, hogy igen erős az öböl keleti felén az orosz jelenlét, mely szembetűnő a feliratok, az UAZ-ok jelentős száma, néhány Simson segédmotoros kerékpár (wtf? Vietnamban ui. több, mint 4 millió moped van, döntően japán import) és nyilván a jelentős mennyiségű szláv ajkú turista láttán. Ugyanakkor, az öböl nyugati felében a britt és francia résztulajdonú resort-okban az ugyanilyen útlevéllel rendelkező látogatóik lazítanak. Ez a polarizáció szemmel láthatóan semmilyen hatással nincs a lokálok mindennapjaira, vigyorogva le-fel száguldoznak a scooter-jeiken.



Az öbölben több kölcsönző is működik, a nyugati részben pl. a "Jibe", mely Starboard és Severne cuccokkal dolgozik. A "glatt" vizű keleti részben értelemszerűen az orosz érdekeltségű "surf4u.ru"-nél lehet JP cuccokat kölcsönözni. Tulajdonképpen, mindegyik a kölcsönző rendben van.

A szállással nem lehet nagyot hibázni, a lényeg, hogy mindenképpen az éjszakánként 10 euro felettiekből válasszunk, ezzel elkerülve mindenféle kellemetlen meglepetést. Kaja a 10 km hosszú öböl partján adott, nem lesz panasz.

Az egyetlen kihívást talán a hely megközelítése jelenti. Budapestről HCMC-be kényelmesen eljuthatunk, onnan pedig több alternatíva is lehetséges. Tudni kell, hogy Vietnamban egyelőre nem nagyon vannak autópályák, ezért a 230 km-es út inkább kalandos, mint gyors és biztonságos. Busszal ez a táv csaknem 5 órát vesz igénybe. Az itthon jó gondolatnak tűnő autóbérlés, majd vezetés az ottani közlekedési kultúrát szemrevételezve a helyzet azonnali átértékelésre, és a vezetés hanyagolására ösztönöz. Jó lehetőségnek tűnik még a taxi, pláne, hogy 4 ember esetén összességében igen gazdaságos megoldás.

Nagy kaland, jó csúszás, csak ajánlani tudom.
Imo

 

 



 


ONeill Reactor

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








89644
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

RRD Perfo

28 500 Ft

45 000 Ft

Severne Air

49 000 Ft

59 000 Ft

K4 Fang

21 000 - 23 000 Ft

RRD Grado back zip 5/3

39 000 Ft

108 800 Ft

Aeron V-Grip 26

49 900 Ft

77 500 Ft

Ascan Jibe

10 690 Ft

RRD dupla boardbag

33 000 - 55 000 Ft

69 000 - 99 000 Ft

Tiki Streamline

7 990 Ft

11 000 Ft

RRD Fireride

295 000 - 459 000 Ft

519 000 - 779 000 Ft

RRD The stark v3

29 000 Ft

44 000 Ft

CAAS C75 RDM

70 000 - 105 000 Ft

74 000 - 105 000 Ft

Madness poncsó

10 900 Ft

13 000 Ft