Mui Né / Vietnám - Spot leírás


2019.06.12

"Mui Né" az egyik Dél-Kelet Ázsiai erős szeles spot, kb 230 km-re Ho Chi Minch City-től (HCMC, azaz Saigon-tól, ami korábban csak a várost, most részben már egészen tűrhető sör márkát is jelöl). Dél Vietnámról lévén szó, az egy éves periódusban csak két évszak, azaz egymástól szignifikánsan eltérő szezon van. A száraz és egyben erős szeles (október-március), illetve az esős és gyengébb szeles (június-október). Az április-május pedig átmenet a két évszak között.

A Phan Tiet várostól keletre található öböl partjától a pár száz méterrel beljebb lévő szárazföld vörös homokos, szinte már sivatagos, amely kedvez a termikus szél kialakulásának. Így a szél, napos idő esetén rövid tétovázást követően igen derekasan felépül a parttal csaknem párhuzamosan, általában 30 csomós sebességig (Ámen!). Az öböl kb. kelet-nyugati tájolású és a keleti oldalon kinyúló félszigeten van maga Mui ne, a halászfalu. Az öböl vízfelületén leginkább a halászok és a szörfösök megjelenésére lehet számítani. A félsziget nyugati oldala jellemzően a kite-osoké, itt a szél on-shore, a beach pedig festői szépségű.

Az öbölnek a félszigethez közeli részen (tehát a keleti felén) általában sima a víz és szinte kívánja a szlalomozást. Élénkebb szélben (>22 csomó) azonban a vízfelület szépen meghullámosodik és kezdődhet az ugra-bugra. Ezzel szemben az öböl nyugati felében mire megérkezik a szél, már kellemesen hullámos a víz, kisvártatva meg jelentősen az. Ebből következően a part ezen szakaszán mindenki hullámra való cuccal megy. A szél általában kitart a naplementéig.



Az eredetileg halászfalunak induló település ideális célpont a karácsony és húsvét közötti időszak közben bekövetkező hazai begolyózás elkerülésére, méghozzá több okból kifolyólag. Egyrészt a leírtak miatt, tényleg elég jó szeles hely. Másrészt Dél Vietnam-ban van, ami ebben az esteben azt is jelenti, hogy roskadozik a trópusi gyümölcsöktől, a spéci kávétól és teától, továbbá a tengeri kajáktól és a közismert streetfood-októl. Meg azt, hogy az emberek szerfelett udvariasok, a közlekedés nyilván káoszba tartó, de egyben bájos is. Meg kell azonban jegyezni, hogy igen erős az öböl keleti felén az orosz jelenlét, mely szembetűnő a feliratok, az UAZ-ok jelentős száma, néhány Simson segédmotoros kerékpár (wtf? Vietnamban ui. több, mint 4 millió moped van, döntően japán import) és nyilván a jelentős mennyiségű szláv ajkú turista láttán. Ugyanakkor, az öböl nyugati felében a britt és francia résztulajdonú resort-okban az ugyanilyen útlevéllel rendelkező látogatóik lazítanak. Ez a polarizáció szemmel láthatóan semmilyen hatással nincs a lokálok mindennapjaira, vigyorogva le-fel száguldoznak a scooter-jeiken.



Az öbölben több kölcsönző is működik, a nyugati részben pl. a "Jibe", mely Starboard és Severne cuccokkal dolgozik. A "glatt" vizű keleti részben értelemszerűen az orosz érdekeltségű "surf4u.ru"-nél lehet JP cuccokat kölcsönözni. Tulajdonképpen, mindegyik a kölcsönző rendben van.

A szállással nem lehet nagyot hibázni, a lényeg, hogy mindenképpen az éjszakánként 10 euro felettiekből válasszunk, ezzel elkerülve mindenféle kellemetlen meglepetést. Kaja a 10 km hosszú öböl partján adott, nem lesz panasz.

Az egyetlen kihívást talán a hely megközelítése jelenti. Budapestről HCMC-be kényelmesen eljuthatunk, onnan pedig több alternatíva is lehetséges. Tudni kell, hogy Vietnamban egyelőre nem nagyon vannak autópályák, ezért a 230 km-es út inkább kalandos, mint gyors és biztonságos. Busszal ez a táv csaknem 5 órát vesz igénybe. Az itthon jó gondolatnak tűnő autóbérlés, majd vezetés az ottani közlekedési kultúrát szemrevételezve a helyzet azonnali átértékelésre, és a vezetés hanyagolására ösztönöz. Jó lehetőségnek tűnik még a taxi, pláne, hogy 4 ember esetén összességében igen gazdaságos megoldás.

Nagy kaland, jó csúszás, csak ajánlani tudom.
Imo

 

 



 


Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








94174
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Komplett wingfoil

569 000 - 889 000 Ft

950 000 - 1 043 000 Ft

Komplett wingfoil
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Starboard Futura 2023

699 000 - 729 000 Ft

1 059 600 Ft

Starboard Futura 2023
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
Duotone E_Pace 2022

189 000 - 245 000 Ft

299 000 - 398 000 Ft

Duotone E_Pace 2022
ION Amaze Core 5/4

75 000 Ft

126 000 Ft

ION Amaze Core 5/4
Ascan Jibe

16 900 Ft

Ascan Jibe
Duotone S_Pace

228 000 - 265 000 Ft

353 000 - 411 000 Ft

Duotone S_Pace
Pat love impact vest

32 000 Ft

52 000 Ft

Pat love impact vest
Starboard Carve 2023

465 000 - 679 000 Ft

787 600 - 995 600 Ft

Starboard Carve 2023
ION Icon deréktrapéz

69 000 Ft

142 000 Ft

ION Icon deréktrapéz