Kiteoztunk a Paradicsomban – a még szinte érintetlen Boracay szigetén

2005.03.10

Éppen elkezdett esni a hó, amikor jött értünk a transzfer. A barátnőmmel ketten indultunk útnak, cél a Ferihegyi repülőtér. Check in a Londoni járatra, feladtuk az alig 40 kilós „bálnát” benne a kitecuccunkkal. A londoni gyors esti átszállás és az azt követő rövid 12 órás repülés után megérkeztünk utazásunk első célállomására, Hong Kongba. A bálnát beadtuk a reptéri csomagmegőrzőbe és irány Hong Kong belvárosa majd 2 nap múlva Macau.
Összesen három nap szűk városnézés és kirándulás után repültünk tovább Manilába, a Fülöp szigetek fővárosába. Manilában egy éjszakát töltöttünk, sajnos ez alatt pont 3 robbantásos merénylet és az ezt követő óriási felfordulás volt ezért csak igen rövid időre hagytuk el a szállást.
Másnap hajnalban az előző nap merényleteitől egy picit megijedve de épségben érkeztünk meg a Manila Domestic Airport-ra, ahova eddig még nem tapasztalt biztonsági intézkedések mellett engedtek csak be.

Utazásunk célállomása: Caticlan, légitársaságunk az AsianSpirit, repülőgépünk egy utasszállítóvá átalakított Indonéz gyártású volt katonai szállítógép a CN 235, érdekességként feltűnt a pilótafülkébe utólag beszerelt kézi gps.
A kb 1 órás repülőút után másodszorra sikerült is viszonylag zökkenőmentesen leszállni Caticlan félig füves kifutópályáján – első körben ugyanis elfelejtette a pilóta kitenni a kerekeket.
Caticlánban várt minket Mátyás, aki a kiteline egyesületet jelenleg egy Boracay-i kiteiskolában képviseli. Caticlanban egy oldalkocsis motorkerékpárral átmentünk a reptérről a kikötőbe és irány Boracay szigete… ahol már fújt a szél…. A kb 20 perces utat Caticlan kikötőjéből egy kb 24 személyes bambuszból épített trimaránon tettük meg.

Boracayon megérkezve kikötő hiányában a strandon állt meg a hajó és a vízben gázolva szálltunk le, irány a szállás és a kitebeach.

Boracay egy viszonylag kis sziget, hossza kb. 9km legszéleseb pontján pedig kb. 1km vastag. A kitebeach a sziget „a helyiek által lakott” részén egy kb. 1,5 km hosszú öböl partján található. A szél délies - partra fújó - és általában délelőtt az erősebb. Lábunk még dagálykor is teljesen leért. Ideális hely tehát a barátnőmnek aki megtanulni kiteozni.
Én nagy örömömre már az első nap kitudtam próbálni a vadonatúj 2005ös RRD ZHtype-ot, amit - köszönet érte a Zarándnak - még az elindulásunk előtt két nappal hozott el Olaszországból az RRD-től.
Boracayon 12 napot töltöttünk, egy-két nap kivételével minden nap kiteoztunk, én többek között megtanultam kiteloopot ugrani backrollal és igen nagy örömömre a barátnőm is hamar megtanulta a siklást és a kreuzolást, sőt a végére egy két ugrás is belefért :)
A szigeten a kiteozáson kívül sok más attrakció nincsen, de miért is kell attrakció amikor teljesen elhagyatott tengerpartokon fürödhetsz, búvárkodhatsz a türkizkék vízben – aki látta a Kék Laguna c. filmet tudja mire gondolok; este egy koktél mellet várod a naplementét, esetleg elmész egy masszázsra, egy kakasviadalra vagy éppen frissen fogott óriás homárt eszel a tengerparton a homokban.
Szóval így tengettük a napjaink Boracayon, amíg egyszer csak eljött a hazautazás pillanata és hajnalban áthajóztunk Caticlánba. Caticlan  Manila  Hong Kong London  Budapest útvonalunkat hazafelé hosszabb megszakítás nélkül „rövid” 36 óra alatt tettünk meg.

Rengeteg élménnyel és egy picit fájó szívvel jöttünk haza…

Az utazással kapcsolatos fontosabb linkek:

www.asianspirit.com
www.boracayisland.com

További képeket találhattok a www.vibrocomp.hu/Anyagok/boracay.zip alatt

Bite Pali

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

98021
Írd ide az ellenörző számot: