Cikkek


IQFoil International Games - 2020 Okt. 19-24 - beszámoló

2020.10.23

Beszámoló az október 19-24 között a Garda-tónál megrendezett IQ Foil International Games-ről, Cholnoky Sárától és Bors Mátétól.

Update: Sasi 66 versenyzőből a 14. lett összesítésben, az utolsó nap futamgyőzelem és második hely is volt! A legfrissebb beszámoló legalul!

1. nap

Cholnoky Sára (Sasi)

Első nap az iQFoil International Games-en!
Fárasztó napunk volt, 9-kor rajtoltak az első futamok, 4 pályaverseny után a parton várakoztunk, hogy beforduljon a szél. Elég későn fújt be az óra, így csak a fiúknak volt lehetőségük 2 szlalom futamon versenyezni.
A futamokon erős volt a szél, 15-20 csomó, trükkös hullámokkal, sokat hibáztam, de nagyon élveztem a versenyzést. Jelenleg 26. helyen állok 66 versenyzőből.
Holnap reggel 9.30-kor marathonnal kezdünk, majd délután szlalom futamok várhatóak. Bízom benne kevesebb hibával előrébb tudok léni a tabellán.

Bors Máté (Mata)

Az első nap nagyon szép idővel indult, kiváló északi szél, nem is számítottunk rá, hogy ilyen erős lesz, gyorsan le is nyomtak 4 pályaversenyt (szélviszonyoktól függően három féle futam, up-and-down pályaverseny, szlalom, illetve maraton közül választhat a rendezőség ) a kék, a sárga csoportnak és a csajoknak is.
Az első futamban a rajtom nem volt rossz, 20. körül értem fel a 60-ból a sárga csoportban. Jól tartottam a helyem, de a második kreuzban érhetetlen módon estem kettőt, nem tudom miért, kár értük, sokat számítottak, végül 34. lettem.



A második futamban nagyon jó rajtot csináltam, életem talán legjobb foilosát. Vonalon voltam, jó sebességgel, életem legjobb futameredménye is lett belőle, 15-ként értem fel a kreuzbójához, innen csak tartani kellett a helyet. Pár helyet elvesztettem, de páran ki is estek előlem, így ebben a futamban végül 18. lettem.
A harmadik futamban nagyon lee rajt volt, hiába indultam el 40 másodperccel a rajt előtt, nem jutottam fel a vonalra, és mivel itt csak jobbcsapáson szabad elrajtolni, kifordulni se tudtam, ezért eléggé beszorultam. Rajt után azért sikerül kifordulni, úgyhogy egész jól fel tudtam jönni, végül 32. lettem.
A negyedik rajt már jobban sikerül, habár itt is lerajtolt valaki. Elment fölöttem nagy sebességgel, ezért becsúsztam a bolyba. A futam alatt volt pár hibám, illetve inkább a biztonsági vitorlázást választottam, így a végén ebben a futamban 32. lettem.



Így 4 futam után 59. helyen álltam, ami még pont az aranycsoportot jelentette.
Ezután bejöttünk pihenni és vártuk a déli szelet a délutáni szlalom futamokhoz, ami elég későn jött meg. Sokáig kitartott az északi, délután 4 körül tudtunk kimenni a vízre, nem sokkal sötétedés előtt, hiszen hatkor már sötét van és elég hideg is.

A szlalomról azt kell tudni, hogy egy kicsit elhúzódik, nagyon sok a kvalifikációs futam, a csoportokat is alcsoportokra bontják, az első selejtezők közül az első 6 jut az A döntőbe, a második 6 a B döntőbe, a többiek pedig a C döntőbe.

A szlalomban nincs olyan sok tapasztalatom, de az elmúlt pár napban ezt is tudtuk gyakorolni, ennek köszönhetően a rajtom egész jól sikerült. A sárga csoporton belüli 20 fős alcsoportban 5-nek értem fel a bójához, amit ha megtartok, az A döntőbe kerülhettem volna. Ez hatalmas eredmény lett volna, de bójavételkor egy olyan dolog történt, amit eddig még nem tapasztaltam. Ha elöl vagy, amikor az első bóját veszed, a mezőny úgy lefogja a szelet, hogy 15 csomóról a terelőbójáig akár 10 csomóra is lecsökkenhet, ezért más technikával kell a manővereket végrehajtani. Emiatt nagyon beragadtam, megálltam. 10 hajó elment, amiből 1-2 helyet visszahoztam, de végül a C döntőbe kerültem, ami azért rossz, mert nagyon kellettek volna a pontok, hogy meglegyen az aranycsoport. Ez egy nagy mérföldkő a felkészülésemben: világversenyen aranycsoportba kerülni. A C döntőben viszont jól mentem, harmadik lettem egy jó rajttal, ami 39 pontot jelentett, tehát így is ez a futam lett az ejtőm. Ezzel a szlalomfutammal visszacsúsztam a 62. helyre, másnap 3 embert kellett legyűrnöm, hogy benne legyek az első 59-ben és bejussak az aranycsoportba. Bizakodó voltam és reméltem, hogy erős szél lesz, az nekem kedvez leginkább.



2. nap

Sasi:

Reggel maratonnal kezdtünk, egy motorcsónak volt a "nyuszi" aki keresztezte a rajtvonalat és mögötte kellett elrajtolnunk. Most volt az első ilyen versenyem, a krajc szakasz első felében nagyon jól álltam (5-10 hely között), majd a folyamatosan leálló szélben húztam egy rossz oldalt, 15. Helyen vettem a fenti bóját Corno di Reamol előtt, majd következett egy hátszél Malcesine felé, onnan pedig vissza Campioneba.



A kb 30 km-es távot egy óra alatt teljesítettük, sokat veszítettem a túlfeszített vitorlámmal, végül 24. Helyen végeztem. Lehetett volna jobb is, de hatalmas élmény volt!
Délután szlalom futamok következtek. Mindkét selejtezőből sikerült bejutnom az A döntőbe, ahova összesen 16 fő jut be a 66-ból. Az első futamban 8. Helyen végeztem, a másodikban 13. Lettem.
Ismét hosszú nap volt, holnap valószínűleg pályaversennyel folytatjuk a programot.

Mata:

A mai napot 62. helyről kezdtem, 3 helyre az aranycsporttól, ami még csak álom volt idén. Az eredeti cél az első 60-70% lett volna az EB után, ahol 88-90% körül végeztem. A mai futam rendhagyó volt, mivel egy maratonnal kezdtünk, ilyet még egyikünk sem csinált korábban. Campioneból indultunk és majdnem Torbole-ig fel kellett mennünk, volt egy bója Cormo di Reamolnál, és Malcesinénél a vár előtt, majd vissza Campioneba. Ez a futam dupla pontot ért, hiszen itt az egész mezőny együtt vitorlázik, tehát ha valaki egy 60-at megy, akkor kétszer 30 pontot írnak be neki. Kíváncsi voltam, milyen lesz, én egy 50, körüli helynek már örültem volna, ezzel akár az aranycsoportba is bejuthattam volna.

A maraton sajnos nem nekem kedvezett, a rajtot elrontottam, még szokni kell. Nyuszi rajt volt, egy száguldó motoros mögött kellett elmenni, amit nem igazán lehetett látni, mert hatalmas tömeg volt, nem jött össze, beragadtam, második sorba csúsztam. Ennek ellenére egész jól sikerül felérnem a kb. 20 km-re lévő kreuzbójához. Itt összetettben 50-60. körül voltam, ami elég lett volna az aranycsoporthoz. Sajnos hátszélben 15 csomóról legyengült 6-7 csomóra, és én mivel erősödésre számítottam, ahhoz állítottam a vitorlámat és iszonyatosan lassú voltam. Rengetegen elmentek, végül 90. lettem, tehát kétszer 45 pontot kaptam, mindkettő ejtő, ami rosszat jelent így, a csoportbontás előtt. Egy kis érdekesség, hogy a srác, aki mögöttem vette a kreuzbóját, végül 49-ként ért be. Ez kicsit bosszantó volt.
A nap hátralévő részében csoda kellett volna hozzá, hogy bejussak az aranycsoportba. Még két szlalom futamra lett volna szükség, és mindkettőben bejutnom az A döntőbe, ami még soha nem sikerült. Mi magyarok még messze vagyunk ettől a férfi mezőnyben.

Egy futamot tudtak rendezni, amiben a B döntőbe kerültem, ez nem volt elég az aranycsoporthoz. A végeredményt nem tudom, de a maraton után 10 helyet csúsztam vissza, így végül az ezüst csoportban vártam a folytatást. Nem számítottam rá, hogy könnyű lesz ez sem, a legjobb rajtot kell megcsinálni és az élen vitorlázni. Ugyanúgy, mint vitorlázásban, itt is könnyebb a középmezőnyben jól cirkálni. Más dolog a legjobb rajtot megcsinálni és végig tartani az előnyt és helyet.



3. nap

Sasi:

6 óra a vízen, ebből 2x18 perces pályaverseny és 2x3 perc szlalom. Ez jutott mára, a széllel nem volt nagy baj, de rengeteg volt a várakozás.
Délelőtt mentem 15., 29. helyeket.
A szlalom selejtező futamban 2. lettem, míg a döntőben 14.
Így előreléptem a 18. helyre. Holnapi nap után az első 12 jut be a szombati medal race-be.

Mata:

Mára szétbontották a mezőnyt arany és ezüst csoportra. Én az ezüst csoportba kerültem 10 hellyel elmaradva az aranycsoportról. Ez így is nagy eredmény, hiszen az EB-n 101-ből lettem 88. most pedig 117-ből 70-nek álltam egy nagyobb, keményebb mezőnyben. Nem voltam elkeseredve, ezek a versenyek a legjobb edzéslehetőségek, itt tudjuk megnézni, hogy mennyit fejlődtünk, milyenek a beállításaink, hol tudunk a legtöbbet fejlődni és hol vagyunk egy kicsit lemaradva.
A mai első futamban nagyon jó rajtot csináltam, fel is értem 5-6. helyen. Hátszélben megelőztek 10-en, de van már egy ötletem, mi lehetett a hiba. A következő napokban szeretném tesztelni, attól függően, hogy milyen futamot rendeznek. Erre a napra terveztek még futamokat, de először az aranycsoportnak, majd a lányoknak 2-2-t, mi utánuk kerültünk volna sorra, erre végül nem maradt idő, és a reggeli futammal vége is lett a napnak.



4. nap

Mata:

Úgy tűnik, ez a pihenőnapunk. Reggel óta esik az eső és semmi szél nincs, így most van időm összeszedni a gondolataimat. A versenyről összeségében:
Abszolút pozitív vagyok, de azért némi csalódottság van bennem, mert az első nap után nagyon közel volt az aranycsoport, és nagy vágyam volt, hogy oda bekerüljek, de az én vízen töltött óráimmal ez a helyezés nagyon jó a mezőnyhöz képest, szóval aggodalomra semmi ok. Menni kell tovább, még több időt a vízen tölteni és sokat versenyezni nagy mezőnyben, mert olyan dolgok jönnek ott ki, mint a sebességkülönbség, a rajtolás, illetve az állításokat is jobban lehet itt tesztelni. Én a pályaversenyekben jobb vagyok, mint a másik kettőben. A szlalomban és a maratonban fejlődnöm kell még. A pályaversenyből egyértelműen kiderült, hogy lassú vagyok hátszélben. Ki kell tapasztalni a beállításokat, amivel meg tudom őrizni a helyemet, így a maratonban is előrébb tudok majd lépni. Meglátjuk, mit hoz az utolsó nap. Én pár szlalom futamban reménykedem. Már egész bíztató eredményeim vannak ott is, de még nem megy olyan jól, mint az up-and-down pályán, ezért itt még többet tudok fejlődni. Holnapra már gyönyörű időt írnak, reméljük, sokat tudunk még gyakorolni, és rá tudunk jönni, hogy mi lenne az ideális beállítás.

Folyt köv..

Az eredmények >>

5. nap

Sasi:

5. nap iQFoil International Games, 14. hely, futamgyőzelem az utolsó napon!
A 4. versenynapon egész nap szakadt az eső, szél nem fújt, így nem sikerült futamot rendezni.
Az 5. nap is elég ködösen indult, de délelőtt lezajlottak az éremfutamok, délután pedig 3 pályaversenyt rendeztek nekünk. Az elmúlt két hétben ma volt a legerősebb déli szél 15-20 csomóval.
Az első futamban elég rosszul értem fel az első bójához, de az első hátszeles szakaszon nagyot hoztam, majd a második cirkáló szakasz végére átvettem a vezetést, végül 2. helyen értem célba.
A 2. futamra beerősödött a szél, nem voltak teljesen komfortosak az álltásaim, félszélben és hátszélben nehezen tudtam kontrollálni a deszkát, de így is jó sebességem volt, 7. helyen értem célba.
A 3. futamra összeállt minden, itt is jó rajtom volt, az első szakaszon második helyen szörföztem, majd a második krajcban átvettem a vezetést és sikerült megtartanom a pozíciómat, így futamgyőzelemmel zárult számomra a verseny.

Nagy öröm számomra, hogy 66 női versenyzőből 14. helyen végeztem, már most rendkívül magas a színvonal az iQFoil versenyeken, pedig még csak az első éve az osztálynak. Jó lett volna ismét bekerülni a Medal Race-be, amit az izraeli Noy Drihan nyert meg, megelőzve a francia európabajnok Helene Noesmoent és a lengyel Maja Dziarnowskat.
A férfi mezőnyben Bors Máté (67.) és Morvai Bálint (96.) is szépen teljesítettek.
A következő nemzetközi megmérettetés számomra Portugáliában lesz novemberben, ahol az RS:X Európa Bajnokságot rendezik meg, mely egyben kvalifikációs verseny is lesz a magyar fiúk számára.
Köszönök minden támogatást Utassy Lorándnak és a Magyar Szörf Szövetségnek, valamint egyesületemnek a Körte SEnek.
Még egy hétig maradunk a Garda-tavon, mivel jövő héten kezdődik Torbole-ban a Techno 293 Világbajnokság helyett megrendezésre kerülő nemzetközi szörfverseny, ahol edzőként fogom segíteni a Körte SE versenyzőit Körtvélyesi Mikivel együtt.

 

 


Cimkék

Foil     Garda-tó    

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








54152
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

Ascan Style Black

44 900 Ft

54 000 Ft

CAAS C75 RDM

81 000 - 115 000 Ft

84 000 - 115 000 Ft

NeilPryde Cortex 6/5

95 000 - 109 000 Ft

109 000 Ft

RRD Firewing MK5

135 000 - 179 000 Ft

283 000 - 349 000 Ft

RRD Fahrenheit 6/4

99 000 Ft

182 000 Ft

Ascan Jibe

10 990 Ft

Prolimit Slider

23 000 Ft

29 000 Ft

Ascan leash

8 990 Ft

RRD The stark v3

29 000 Ft

44 000 Ft

CAAS C75 RDM

81 000 - 115 000 Ft

84 000 - 115 000 Ft

Prolimit Predator 6/4

69 000 Ft

89 000 Ft