Beszámoló az október 19-24 között a Garda-tónál megrendezett IQ Foil International Games-ről, Cholnoky Sárától és Bors Mátétól.
Update: Sasi 66 versenyzőből a 14. lett összesítésben, az utolsó nap futamgyőzelem és második hely is volt! A legfrissebb beszámoló legalul!
1. nap
Cholnoky Sára (Sasi)
Első nap az iQFoil International Games-en!
Fárasztó napunk volt, 9-kor rajtoltak az első futamok, 4 pályaverseny után a
parton várakoztunk, hogy beforduljon a szél. Elég későn fújt be az óra, így csak
a fiúknak volt lehetőségük 2 szlalom futamon versenyezni.
A futamokon erős volt a szél, 15-20 csomó, trükkös hullámokkal, sokat hibáztam,
de nagyon élveztem a versenyzést. Jelenleg 26. helyen állok 66 versenyzőből.
Holnap reggel 9.30-kor marathonnal kezdünk, majd délután szlalom futamok
várhatóak. Bízom benne kevesebb hibával előrébb tudok léni a tabellán.
Bors Máté (Mata)
Az első nap nagyon szép idővel indult, kiváló északi szél, nem is számítottunk
rá, hogy ilyen erős lesz, gyorsan le is nyomtak 4 pályaversenyt
(szélviszonyoktól függően három féle futam, up-and-down pályaverseny, szlalom,
illetve maraton közül választhat a rendezőség ) a kék, a sárga csoportnak és a
csajoknak is.
Az első futamban a rajtom nem volt rossz, 20. körül értem fel a 60-ból a sárga
csoportban. Jól tartottam a helyem, de a második kreuzban érhetetlen módon estem
kettőt, nem tudom miért, kár értük, sokat számítottak, végül 34. lettem.
A második futamban nagyon jó rajtot csináltam, életem talán legjobb foilosát.
Vonalon voltam, jó sebességgel, életem legjobb futameredménye is lett belőle,
15-ként értem fel a kreuzbójához, innen csak tartani kellett a helyet. Pár
helyet elvesztettem, de páran ki is estek előlem, így ebben a futamban végül 18.
lettem.
A harmadik futamban nagyon lee rajt volt, hiába indultam el 40 másodperccel a
rajt előtt, nem jutottam fel a vonalra, és mivel itt csak jobbcsapáson szabad
elrajtolni, kifordulni se tudtam, ezért eléggé beszorultam. Rajt után azért
sikerül kifordulni, úgyhogy egész jól fel tudtam jönni, végül 32. lettem.
A negyedik rajt már jobban sikerül, habár itt is lerajtolt valaki. Elment
fölöttem nagy sebességgel, ezért becsúsztam a bolyba. A futam alatt volt pár
hibám, illetve inkább a biztonsági vitorlázást választottam, így a végén ebben a
futamban 32. lettem.
Így 4 futam után 59. helyen álltam, ami még pont az aranycsoportot jelentette.
Ezután bejöttünk pihenni és vártuk a déli szelet a délutáni szlalom futamokhoz,
ami elég későn jött meg. Sokáig kitartott az északi, délután 4 körül tudtunk
kimenni a vízre, nem sokkal sötétedés előtt, hiszen hatkor már sötét van és elég
hideg is.
A szlalomról azt kell tudni, hogy egy kicsit elhúzódik, nagyon sok a
kvalifikációs futam, a csoportokat is alcsoportokra bontják, az első selejtezők
közül az első 6 jut az A döntőbe, a második 6 a B döntőbe, a többiek pedig a C
döntőbe.
A szlalomban nincs olyan sok tapasztalatom, de az elmúlt pár napban ezt is
tudtuk gyakorolni, ennek köszönhetően a rajtom egész jól sikerült. A sárga
csoporton belüli 20 fős alcsoportban 5-nek értem fel a bójához, amit ha
megtartok, az A döntőbe kerülhettem volna. Ez hatalmas eredmény lett volna, de
bójavételkor egy olyan dolog történt, amit eddig még nem tapasztaltam. Ha elöl
vagy, amikor az első bóját veszed, a mezőny úgy lefogja a szelet, hogy 15
csomóról a terelőbójáig akár 10 csomóra is lecsökkenhet, ezért más technikával
kell a manővereket végrehajtani. Emiatt nagyon beragadtam, megálltam. 10 hajó
elment, amiből 1-2 helyet visszahoztam, de végül a C döntőbe kerültem, ami azért
rossz, mert nagyon kellettek volna a pontok, hogy meglegyen az aranycsoport. Ez
egy nagy mérföldkő a felkészülésemben: világversenyen aranycsoportba kerülni. A
C döntőben viszont jól mentem, harmadik lettem egy jó rajttal, ami 39 pontot
jelentett, tehát így is ez a futam lett az ejtőm. Ezzel a szlalomfutammal
visszacsúsztam a 62. helyre, másnap 3 embert kellett legyűrnöm, hogy benne
legyek az első 59-ben és bejussak az aranycsoportba. Bizakodó voltam és
reméltem, hogy erős szél lesz, az nekem kedvez leginkább.
2. nap
Sasi:
Reggel maratonnal kezdtünk, egy motorcsónak volt a "nyuszi" aki keresztezte a rajtvonalat és mögötte kellett elrajtolnunk. Most volt az első ilyen versenyem, a krajc szakasz első felében nagyon jól álltam (5-10 hely között), majd a folyamatosan leálló szélben húztam egy rossz oldalt, 15. Helyen vettem a fenti bóját Corno di Reamol előtt, majd következett egy hátszél Malcesine felé, onnan pedig vissza Campioneba.
A kb 30 km-es távot egy óra alatt teljesítettük, sokat veszítettem a
túlfeszített vitorlámmal, végül 24. Helyen végeztem. Lehetett volna jobb is, de
hatalmas élmény volt!
Délután szlalom futamok következtek. Mindkét selejtezőből sikerült bejutnom az A
döntőbe, ahova összesen 16 fő jut be a 66-ból. Az első futamban 8. Helyen
végeztem, a másodikban 13. Lettem.
Ismét hosszú nap volt, holnap valószínűleg pályaversennyel folytatjuk a
programot.
Mata:
A mai napot 62. helyről kezdtem, 3 helyre az aranycsporttól, ami még csak álom
volt idén. Az eredeti cél az első 60-70% lett volna az EB után, ahol 88-90%
körül végeztem. A mai futam rendhagyó volt, mivel egy maratonnal kezdtünk, ilyet
még egyikünk sem csinált korábban. Campioneból indultunk és majdnem Torbole-ig
fel kellett mennünk, volt egy bója Cormo di Reamolnál, és Malcesinénél a vár
előtt, majd vissza Campioneba. Ez a futam dupla pontot ért, hiszen itt az egész
mezőny együtt vitorlázik, tehát ha valaki egy 60-at megy, akkor kétszer 30
pontot írnak be neki. Kíváncsi voltam, milyen lesz, én egy 50, körüli helynek
már örültem volna, ezzel akár az aranycsoportba is bejuthattam volna.
A maraton sajnos nem nekem kedvezett, a rajtot elrontottam, még szokni kell.
Nyuszi rajt volt, egy száguldó motoros mögött kellett elmenni, amit nem igazán
lehetett látni, mert hatalmas tömeg volt, nem jött össze, beragadtam, második
sorba csúsztam. Ennek ellenére egész jól sikerül felérnem a kb. 20 km-re lévő
kreuzbójához. Itt összetettben 50-60. körül voltam, ami elég lett volna az
aranycsoporthoz. Sajnos hátszélben 15 csomóról legyengült 6-7 csomóra, és én
mivel erősödésre számítottam, ahhoz állítottam a vitorlámat és iszonyatosan
lassú voltam. Rengetegen elmentek, végül 90. lettem, tehát kétszer 45 pontot
kaptam, mindkettő ejtő, ami rosszat jelent így, a csoportbontás előtt. Egy kis
érdekesség, hogy a srác, aki mögöttem vette a kreuzbóját, végül 49-ként ért be.
Ez kicsit bosszantó volt.
A nap hátralévő részében csoda kellett volna hozzá, hogy bejussak az
aranycsoportba. Még két szlalom futamra lett volna szükség, és mindkettőben
bejutnom az A döntőbe, ami még soha nem sikerült. Mi magyarok még messze vagyunk
ettől a férfi mezőnyben.
Egy futamot tudtak rendezni, amiben a B döntőbe kerültem, ez nem volt elég az
aranycsoporthoz. A végeredményt nem tudom, de a maraton után 10 helyet csúsztam
vissza, így végül az ezüst csoportban vártam a folytatást. Nem számítottam rá,
hogy könnyű lesz ez sem, a legjobb rajtot kell megcsinálni és az élen
vitorlázni. Ugyanúgy, mint vitorlázásban, itt is könnyebb a középmezőnyben jól
cirkálni. Más dolog a legjobb rajtot megcsinálni és végig tartani az előnyt és
helyet.
3. nap
Sasi:
6 óra a vízen, ebből 2x18 perces pályaverseny és 2x3 perc szlalom. Ez jutott
mára, a széllel nem volt nagy baj, de rengeteg volt a várakozás.
Délelőtt mentem 15., 29. helyeket.
A szlalom selejtező futamban 2. lettem, míg a döntőben 14.
Így előreléptem a 18. helyre. Holnapi nap után az első 12 jut be a szombati
medal race-be.
Mata:
Mára szétbontották a mezőnyt arany és ezüst csoportra. Én az ezüst csoportba
kerültem 10 hellyel elmaradva az aranycsoportról. Ez így is nagy eredmény,
hiszen az EB-n 101-ből lettem 88. most pedig 117-ből 70-nek álltam egy nagyobb,
keményebb mezőnyben. Nem voltam elkeseredve, ezek a versenyek a legjobb
edzéslehetőségek, itt tudjuk megnézni, hogy mennyit fejlődtünk, milyenek a
beállításaink, hol tudunk a legtöbbet fejlődni és hol vagyunk egy kicsit
lemaradva.
A mai első futamban nagyon jó rajtot csináltam, fel is értem 5-6. helyen.
Hátszélben megelőztek 10-en, de van már egy ötletem, mi lehetett a hiba. A
következő napokban szeretném tesztelni, attól függően, hogy milyen futamot
rendeznek. Erre a napra terveztek még futamokat, de először az aranycsoportnak,
majd a lányoknak 2-2-t, mi utánuk kerültünk volna sorra, erre végül nem maradt
idő, és a reggeli futammal vége is lett a napnak.
4. nap
Mata:
Úgy tűnik, ez a pihenőnapunk. Reggel óta esik az eső és semmi szél nincs, így
most van időm összeszedni a gondolataimat. A versenyről összeségében:
Abszolút pozitív vagyok, de azért némi csalódottság van bennem, mert az első nap
után nagyon közel volt az aranycsoport, és nagy vágyam volt, hogy oda
bekerüljek, de az én vízen töltött óráimmal ez a helyezés nagyon jó a mezőnyhöz
képest, szóval aggodalomra semmi ok. Menni kell tovább, még több időt a vízen
tölteni és sokat versenyezni nagy mezőnyben, mert olyan dolgok jönnek ott ki,
mint a sebességkülönbség, a rajtolás, illetve az állításokat is jobban lehet itt
tesztelni. Én a pályaversenyekben jobb vagyok, mint a másik kettőben. A
szlalomban és a maratonban fejlődnöm kell még. A pályaversenyből egyértelműen
kiderült, hogy lassú vagyok hátszélben. Ki kell tapasztalni a beállításokat,
amivel meg tudom őrizni a helyemet, így a maratonban is előrébb tudok majd
lépni. Meglátjuk, mit hoz az utolsó nap. Én pár szlalom futamban reménykedem.
Már egész bíztató eredményeim vannak ott is, de még nem megy olyan jól, mint az
up-and-down pályán, ezért itt még többet tudok fejlődni. Holnapra már gyönyörű
időt írnak, reméljük, sokat tudunk még gyakorolni, és rá tudunk jönni, hogy mi
lenne az ideális beállítás.
Folyt köv..
5. nap
Sasi:
5. nap iQFoil International Games, 14. hely, futamgyőzelem az utolsó napon!
A 4. versenynapon egész nap szakadt az eső, szél nem fújt, így nem sikerült
futamot rendezni.
Az 5. nap is elég ködösen indult, de délelőtt lezajlottak az éremfutamok,
délután pedig 3 pályaversenyt rendeztek nekünk. Az elmúlt két hétben ma volt a
legerősebb déli szél 15-20 csomóval.
Az első futamban elég rosszul értem fel az első bójához, de az első hátszeles
szakaszon nagyot hoztam, majd a második cirkáló szakasz végére átvettem a
vezetést, végül 2. helyen értem célba.
A 2. futamra beerősödött a szél, nem voltak teljesen komfortosak az álltásaim,
félszélben és hátszélben nehezen tudtam kontrollálni a deszkát, de így is jó
sebességem volt, 7. helyen értem célba.
A 3. futamra összeállt minden, itt is jó rajtom volt, az első szakaszon második
helyen szörföztem, majd a második krajcban átvettem a vezetést és sikerült
megtartanom a pozíciómat, így futamgyőzelemmel zárult számomra a verseny.
Nagy öröm számomra, hogy 66 női versenyzőből 14. helyen végeztem, már most
rendkívül magas a színvonal az iQFoil versenyeken, pedig még csak az első éve az
osztálynak. Jó lett volna ismét bekerülni a Medal Race-be, amit az izraeli Noy
Drihan nyert meg, megelőzve a francia európabajnok Helene Noesmoent és a lengyel
Maja Dziarnowskat.
A férfi mezőnyben Bors Máté (67.) és Morvai Bálint (96.) is szépen
teljesítettek.
A következő nemzetközi megmérettetés számomra Portugáliában lesz novemberben,
ahol az RS:X Európa Bajnokságot rendezik meg, mely egyben kvalifikációs verseny
is lesz a magyar fiúk számára.
Köszönök minden támogatást Utassy Lorándnak és a Magyar Szörf Szövetségnek,
valamint egyesületemnek a Körte SEnek.
Még egy hétig maradunk a Garda-tavon, mivel jövő héten kezdődik Torbole-ban a
Techno 293 Világbajnokság helyett megrendezésre kerülő nemzetközi szörfverseny,
ahol edzőként fogom segíteni a Körte SE versenyzőit Körtvélyesi Mikivel együtt.
Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.
Sikeresen hozzáadtuk a terméket a kosaradhoz!
Hibás email vagy hibás jelszó!
Feldolgozás folyamatban...