Ezermester magazin: bum tekercselés


2015.06.27

Figyelem: A szörfcuccokon végzett szakszerűtlen barkácsolás káros lehet a felszerelés és a tulaj egészségére, valamint pénztárcájára is. Sem a cikkíró, sem a windsurfing.hu nem vállal felelősséget az itt leírtakért, ez csak egyfajta iránymutatás. Legalább míg garanciális a cucc, addig bírjunk magunkkal, utána jöhet az eszeveszett hegesztőpisztolyos és/vagy flexes rákenroll!

Az single loop ?egyhurkos? trapézkötelek megjelenésével (de nagyon sok hagyományosnál is) és a bumok csőátmérőjének jelentős csökkenésével, hirtelen felütötte a fejét egy, de inkább kettő probléma.

Egyrészt a trapézkötelek folyamatosan rágják le a gripet a bumokról, másrészt a túl kis csőátmérők azt eredményezik, hogy a kötelet rögzítő tépőzár vége folyamatosan kunkorodik felfelé, idővel nagyobb rész válik le, a végén meg már alig tart valamit. Ez pedig nem jó.

PB110278 - az ott már fémig kopott
PB110288 - ez így nem jó



Sokan sokféleképpen próbálkoztak már a megoldással. A Zsugorcső rámelegítés, vagy hokiütő betekerő használata jó ötletnek tűnhet, azonban nem ad jelentősen vastagabb átmérőt, de legalább egy szezon alatt teljesen szétkopik, az új felragasztásánál pedig meg kell küzdeni a ragasztómaradványokkal.

A következő módszerrel azonban ezt a két problémát egyszerre lehet megszüntetni, nagyjából két sör árából, akár a konyhában is, valamint a végeredmény láttán egyből rettenetesen profinak érezhetjük majd magunkat.

Ami kelleni fog hozzá.

- bicikli belsőgumi (bringaboltokban elég sok olyan van, ami már használhatatlan, nekünk ez pont jó lesz nem muszáj szétvágni egy teljesen jót)
- leukoplast (1901 óta nincs jobb)
- mérőszalag
- penge
- filc
- nem árt, ha technikából ötösöd volt az általánosban (és nem a gyurmázásra adták)

Hacsak nem teljesen új a bum, akkor már láthatóak annak a jelei, hogy hol rágja a trapézkötél a gripet. Ha új, akkor kicsit várni kell. Érdemes kissé rá is hagyni még a kitalált tekercselés hosszára, mert ide-oda állítgatás közben nincs nagyobb ?abüdösúristenit elsztam? érzés, mint amikor az új vitorlánál annyira arrébb kell rakni a kötelet, hogy már leér majd a tekercselésről. (Vagy olyan trapéz kell, ahol a kampó oldalirányban elcsúszik)

Ha ezzel megvolnánk, akkor a belsőgumit kell hosszában kettévágni (lesz benne némi ív, de úgyis lehet annyit nyújtani a gumit, hogy szépen álljon), és a végén ferdére levágni. Ez majd a tekercselésnél lesz fontos. Innentől gyakorlatilag olyan, mint egy országútin a kormány bandázsolása.

PB110295 - gumibelső felhasítva, vége levágva
PB110301 - a legelső hajtás

A legelején a ferdén levágott rész essen abba az irányba amerre majd halad a tekercselés. A belsőt húzósan tartva tekerjük át még egyszer, és meglátjuk, hogy a ferdén levágott rész kontúrja ki fog emelkedni. Innentől mindig ezt a kontúrt kell követni a gumi szélével, és a végére mindenütt dupla réteg gumi fogja védeni a gripet.

PB110302 - mégegyszer vissza és már látszik, hogy hova kerül a következő hajtásnál a gumibelső széle
PB110306 - végéhez ért

A befejezéshez az utolsó rátekert résznél vágjuk körbe a gumit és megint kapunk egy ferde részt. Ezt a ferde részt ráhajtva az utolsó kontúrvonalra készül a gumiborítás. Bár a neheze megvan, a gumit még valahogy rögzíteni is kell, valamint a trapézkötél állítgatás a puszta gumin nagyon nehéz lesz. Ragadnak, mint a kiscsajnak a hajába a rágó, aki technikaórán szebb elefántot gyurmázott nálunk.

PB110312 - ...és akkor így szépen felfekszik az utolsó hajtás is
PB110315 - Leukoplast kissé érjen le a széléről



A leukoplasttal szépen rögzíteni lehet a gumit, valamint olyan felületet fog adni, amin a trapézkötél is arrébb csúszik ha állítani kell. Igazán szép akkor lesz, ha kissé lelóg a gumiról.

A beavatkozás 36 grammal tette nehezebbé a képen látható bumot.

PB110321-22 - Kicsit jó?

GyB

Félprofi megoldás:
http://iconosquare.com/p/671986790051408742_53234409



Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








57129
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

NeilPryde Nexus

69 000 Ft

84 000 Ft

NeilPryde Nexus
Pat Love bukósisak

16 990 Ft

27 000 Ft

Pat Love bukósisak
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

113 000 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Severne Blade 2022

239 000 - 345 000 Ft

299 000 - 393 000 Ft

Severne Blade 2022
O´Neill neoprene

33 000 - 39 900 Ft

O´Neill neoprene
JP SuperLight

144 000 - 154 000 Ft

239 000 - 245 000 Ft

JP SuperLight
Neilpryde Nexus lady

69 000 Ft

84 000 Ft

Neilpryde Nexus lady
Ascan Jibe

13 900 Ft

Ascan Jibe
Tiki Trainer rig

145 000 - 159 000 Ft

155 000 - 169 900 Ft

Tiki Trainer rig
Prolimit Slider

23 000 - 29 000 Ft

29 000 Ft

Prolimit Slider
Severne Convert 2022

185 000 - 229 000 Ft

221 000 - 275 000 Ft

Severne Convert 2022
Gaastra Hybrid 2021

148 000 - 199 000 Ft

214 000 - 259 000 Ft

Gaastra Hybrid 2021