Eltévedtünk Naxosra

Dionüsszosz kidolt

Egy várrom..

Ilyen képet mindenki csinál

Idén hosszú hezitálás után a görögországi Naxosra esett a választás. Bár Prassonisit szeretjük, győzött a változatosság és a nyomás a hölgy útitársak részéről, számukra ugyanis a homoksivatag és a stabil szél nem elég a kikapcsolódáshoz.

Kerestünk tehát egy helyet a térképen, ahol vannak kávézók, hangulatos utcák, és nem utolsó sorban sima víz, esetleg hullámok a közelben, ha nem csak hátrafelé csúsznánk. Naxosról azt hallottuk, hogy ezt ott mind megtaláljuk egy helyen, ráadásul ízléses csomagolásban.

Ha az utat egy szóval kellene jellemeznem, azt mondanám, hosszú. Ha kettővel, akkor azt, hogy hosszú és fárasztó. Valamivel kevesebb mint egy nap kell ahhoz, hogy Budapestről leérj Athénba, onnan kb 6. óra az út komppal.

Mi 23:00 felé érkeztünk, ez csak azért fontos, mert a szállásunkon kb. eddig volt recepció, sietnünk kellett. Akkor még nem tudtuk, hogy Naxos város tulajdonképpen egy labirintus. Tettünk néhány nem szándékos tiszteletkört, mire megadtuk magunkat, leszólítottunk egy járókelőt. O ezek után felhívta a hotelünket, majd bringára pattant, és végigvezetett minket az autó előtt tekerve az emelkedőkkel és lejtőkkel tarkított Naxos város másik felébe. Hihetetlennek tűnt, hogy ennyire foglalkoznak velünk, és nagy egyetértésben megállapítottuk, hogy minden bizonnyal a helyi önkormányzat finanszírozza ezt a szolgáltatást..:) Később ebben egyre biztosabbak lettünk, az első estéken gyakran éltünk ezzel a segítséggel. Volt, hogy a sarki rendőrörsből kiabálta ki az útvonalat az ügyeletes tiszt, volt mikor 1000 éves tanyabringán vezetett haza a még a bringájánál is idősebb halász (gondolom..) az éjszaka közepén. Reméljük sok pénzt kaptak érte az önkormányzattól!

Szálláshelyünk az utolsó pillanatban, lastminute árban lefoglalt Hotel Vakhos volt, nagyjából fejenként napi 13 EUR-t fizettünk. A szigeten szinte mindenhol találni ingyen Wifi-t, ez az egyszerűbb, családi hangulatú hotel sem volt kivétel.

Naxos város mellett található az Agios Gergios névre keresztelt beach, ide vezetett első utunk. A part felé fújó szél és a sima víz együtt ritka jelenség, ez a spot viszont mindkettőt tudja. A zátonyon túl a meltemi kellemes méretű hullámokat korbácsol, ezeket sajnos nem tudtuk tesztelni. A hely további sajátossága, hogy mivel közvetlenül egy kis repülőtér felszállópályája végén található, a kiteosok ki vannak tiltva innen. A légi forgalom miatt nem érdemes aggódni, hisz naponta egy gépet számoltunk, ami nem volt nehéz, nem csak azért mert egyig viszonylag könnyen elszámol az ember, hanem azért is, mert a gép a fejünk felett nem sokkal teljes hangerejével eszünkbe juttatta, hogy ja tényleg itt egy repülőtér. A part homokos, a város első kávézói, toalettjei pedig 10-15 perces sétára találhatók innen, s a dűnék mellett akár szélmentes helyre is fektetheted a pokrócot.

Rendes irányú, ideális erősségű szélben sajnos csak egy, kis jóindulattal talán két nap tudtuk tesztelni a spotot. Jobb kéz elől: az öböl legvégén teljesen sima a víz, viszont egy ido után igen alacsony, majd szépen elfogy, figyelni kell tehát arra, hogy időben ellődd a manővert, különben a földbe nyomod a slajdert, ami ugyan látványos manőver, de fáj és sokba is kerülhet. Ha tudsz rendesen kreuzolni, akkor a másik irányban is síma vízen tudsz próbálkozni, egyébként az egész öbölben max 20-30 cm-s hullámot láttunk elvétve. Az öböl teljes területén leér a láb, ennél ideálisabb környezetet tehát egy kezdőnek nem tudok elképzelni.

Nyaralásunk első délutánján, mikor éreztük, hogy a Meltemi egyre gyengébben teljesít, úgy döntöttük leszerelünk és ellátogatunk Mikri Vigliába, ahova az úti leírások valamivel erősebb szelet ígértek. Az út gyorsnak, és egyszerűnek tűnt, a valóság viszont az, hogy egyszerűnek ugyan egyszerű, viszont egyáltalán nem gyors. A Mikri Vigliába vezető rövidebb út ugyanis egy ido után földúttá válik, ami olyan, mintha lánctalpas tankokkal simítgatnák. Mikor már azt hittem, hogy a futóművet darabokban fogjuk összetakarítani az autó alól, megérkeztünk a gyönyörű Mikri Viglia búzadarás tengerpartjára. A szemünknek nem nagyon hittünk, itt ugyanis 5-ös vitorlákkal stabilan szaggattak a szörfösök és kiteosok, eszeveszett tempóban össze is dobtuk a cuccot. A szél ugyan fújt, de "jobb kéz elöl" irányban a nap miatt csak csukott szemmel lehetett siklani, s ez nem jött túl jól a freestyle deszkákat amúgy is dobáló hullámos vízen. Így utólag már könnyű okosnak lenni, azt hiszem a freestyle wave deszkával jobban élveztem volna ezt a kört. A társaság hölgytagjainak ugyan tetszett, hogy a homok helyett itt búzadarát szórtak a partra és gondolatban már kevergették is a finom tejbegrízt vacsorára, sőt, kávézó és szörfcenter is akad néhány a közelben, viszont itt a partot telibe kapja a szél, és emiatt már nagyon mentek volna haza. Mivel Pisti és én is szokatlanul sikertelenek voltunk - természetesen csak a hullámok, és a nap miatt- , teljesült a kívánság, elgurultunk a helyszínről a hosszabb, de simább aszfalt úton.

A windguru a következő napokra ugyan gazdagon dobta a csillagokat, de a nyilak valamilyen fura okból kifolyólag pont rossz irányba mutattak. Dionüszosz, a bor istenének szigetén lehet hogy ez belefér, Aiolosz, a szelek istene talán kicsit sokat kóstolt a Naxosi nedűbol. Lényeg a lényeg: két napon keresztül a nagyobb vitorlákkal próbáltuk vadászni a pöfföket, több kevesebb sikerrel. Agios Georgios víze természetesen elfújó szélben is sima, ezen nem lepődtünk meg annyira.

Hála istennek azért a Meltemiből is kaptunk egy kis ízelítőt. Egy napunk volt, mikor a 4.5 m2-t is összeraktuk, egy nap pedig 6.2 m2-vel volt csak elég, de legalább akkor is egyenletesen fújt. Szélből tehát fújhatott volna több is.

Néhány szót a körítésről, nem csak a Hölgyek részére. Naxos város nagyon hangulatos, különösen este, mikor a labirintusban még könnyebb eltévedni. A dombra épült városkában minden éjszaka bolyongtunk egyet, a tényleg szűk utcácskákban céltudatosan nem szabad haladni, el kell fogadni, hogy eltévedtél, és minek eljutni bárhova is, mikor már eleve jó helyen vagy. Aztán ha már tényleg elfáradtál, igénybe veszed a lokálok már említett "hazakísérő szolgálatát". Az éttermekben a szokásos görög specialitásokat találjuk, viszont a gyros sajnos annyira olcsó, hogy sokszor hülyének érzed magad, ha nem azt eszed. Emiatt lemaradhatsz egy-két érdekes ízről, egy-két este szerintem érdemes költeni egy jó kis vacsorára. Nekünk egy hazai szörfös kollégánk - kihelyezett tanácsadónk megmutatta hol érdemes kóstolgatni. Köszönjük, finom volt!

Érdekes program még a sziget körbemotorozása is. Mint minden görög szigeten, itt is olcsón mérik a robogó-bérlést. A szigeten mindenfelé régi szélmalmokat, nem túl gondozott várromokat lehet találni, mindenképp iktass a programba egy ebédet is valamelyik hegyi falu hangulatos főterén!

A költségeket szándékosan a végére hagytam:

• Szükséged lesz 2 x 1500 km-nyi benzinre

• 2 x 220 Eur-ra hogy Pireusban (Athén) megvedd a kompjegyed 4 fore és az autóra

• Ha utószezonban mész, és rendesen körülnézel, találsz olcsó szállást. Mi a 2 ágyas szobánkért 27 EUR-t fizettünk éjszakánként egy kevés csillagos hotelben, reggelivel.

• Gyros ára 2 EUR

• Pizza + sör combo délben 6 EUR-ért volt

• Vacsora a megszokott Görög árakon. Nagyjából mint itthon

Talán fontos infó: mi augusztus 25-szept 4-ig voltunk Naxoson!

Naxos tipikusan autós desztináció! A repülotér alacsony forgalma is azt mutatta, hogy ide nem nagyon szerveznek közvetlen chartert.

Ha a széllel kicsit nagyobb szerencsénk lett volna, azt mondanám, hogy Naxos tökéletes hely, csak az út egy kicsit lehetne rövidebb. Most azt mondanám, Naxost megéri megnézni, de vigyél magaddal nagyobb vitorlát, olvasnivalót, és barátnot is. Ja, és az út lehetne kicsit rövidebb :)

Matto

Pro arboctalp

Cimkék

Görög spotok     Naxos

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

34051
Írd ide az ellenörző számot: