Core-ai megsiklásban verhetetlen: Bic Core 133


2010.05.10

A francia Planchemag magazin minden évben megjelenő teszt katalógusa már sok vásárlás előtt álló szörfös helyzetét könnyítette meg tanácsaival és megállapításaival, de véleményükre nem csak a vásárlók, hanem a gyártók is izgatottan figyelnek. A katalógus egyik legfrissebb tesztjében az alacsony árfekvésű Bic Core is versenybe szállt a hozzá képest méregdrága konkurenciával, és menettulajdonságaival valószínűleg a zsűrit is meglephette: a megsiklás terén a Bic Core bizonyult a legjobbnak.

Eddig azt hittük, hogy ami strapabíróbb, az nehezebb, ami nehezebb, az lassabban jön siklásba. A bic Core ugyan néhány literrel nagyobb, mint versenytársai, maximális szélességük hasonló, ezért kerülhetett a többi deszkával egy súlycsoportba. Megsiklás terén csak ez a deszka érdemelte ki a maximális pontszámot, míg ára kevesebb mint a fele a csoportban legdrágább JP deszkáénál. 

Bic Core 133

A Core a deszkák arra készültek, hogy a legtöbb élményt és élvezetet nyújtsák a lehető legegyszerűbb kezelhetőség mellett. A BIC Core az XXL méret a kategóriában, pedig a Techno és a Core sorozat legkisebb tagja 2010-ben.  A JP Australia X-cite 120 II FWS, az RRD FireRide W-Tech térfogatuknál fogva könnyen manőverezhetők, kényelmesek, jók a korai megsiklásban, végsebességük is a legjobbak közé emeli őket, és jól jibe-olnak. A Tabu rocket a két előzőhöz közel marad némileg kisebb térfogattal, nagyobb széligénnyel, ez a deszka fordulékonyságában jeleskedik leginkább. A Fanatic Hawk 120 és a Naish Global Freeride él a legjobban lábak alatt. Kisebb vitorlákkal is jól mennek,a jibeokból jól gyorsulnak. A Planchemag tesztjeiben a tapasztaltabb ridereknek javasolják őket.

Három évvel azután, hogy az egyik leghíresebb shaper, Marco Copello megalkotta a techno 133-at, a deszka "Core" formában is megjelenik a piacon. Az új 40 cm-es szkeggel minden szempontból nagyobb mint riválisai, emiatt azoktól kicsit elmarad fordulékonyságában. A 130 literes kategóriában kisebb szélessége miatt minden bizonnyal kiemelkedően szerepelne ezen a téren is!

A BIC némileg magasabb súlya ellenére korai megsiklásban megverte a mezőnyt. Menet közben igen stabil, nagyon vastag a sarkak alatt, a szkeg jól megtámasztja, emiatt nagyon jól is kreuzol. Fél szélben a vitorla alsó élét végig fektetve a deszkán úgy siklik, mintha robotpilóta üzemmódra állt volna, ami nagyon biztonságos és stabil, viszont a deszka élénksége, kezelhetősége, és élvezeti értéke emiatt szenved kárt a vele összehasonlított kisebb deszkákhoz képest. Nehezebb és a carbon deszkáknál kevésbé merev szerkezete vibrál a hullámzásban. A testesebb ridereknek javasoljuk, akik a nagy stabilitást keresik! Jól viseli a 7,5-8m2-es vitorlákat is, sőt a 8,6 m2-es vitorla sem volt sok neki. Az erősödő széllel a Core 133 egyre nehézkesebbé válik, a hátsó combunk számára fárasztóbb lesz és kevesebb kezelhetőséget/élénkséget érzünk talpunk alatt. A sebesség? Nagyon korrekt! Főként kis és közepes pöffös szélben! A szél-lyukakon is jól átsiklik, mindig szélre lehet szörfözni vele, hogy jó helyen érjünk partot. A jibe...? A jibe-ban méretéhez képest hihetetlenül jól, erőlködés nélkül fordul, viszont egy bizonyos sebesség felett érzékennyé válik a jibe közbeni terhelésre, túl gyorsan, hírtelen fordul ha rosszul terheljük.

Egy tesztelő véleménye: Arnaud 180cm 100kg: Annak ellenére, hogy méretei, súlya nagyobb mint a többieké, a Core 133 mégis minden tekintetben helytáll, sőt! Könnyen kezelhető, stabil és megfelelően gyors. Egy nagyon jó shape adja a deszka alapját, bár tény, a szerkezete nehezebb mint az egyébként törékenyebb carbon deszkák. Egészében véve 4-es széltől nagyon jól használható deszka.

AMI JÓ

Az ára, a félelmetes stabilitása, korrekt teljesítmény minden szinten, kreuzolás/sebesség

AMI ROSSZ

Kemény papucsok, jibe nagy sebességgel, nehézkesség, kisebb kezelhetőség és reaktivitás

Vásárlási tanácsadó: a bic core jelentősen olcsóbb mint a konkurencia hajói, jobban bírja a strapát, és menetteljesítményeiben is igen versenyképes. A Marco Copello nevével fémjelzett forma igen jól teljesít! Ár / érték arányban egyértelműen viszi a prímet!


F2 Axxis Most csak 155.000 Ft

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








39818
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

NeilPryde Nexus

69 000 Ft

84 000 Ft

NeilPryde Nexus
F2 Shift

89 000 Ft

149 000 Ft

F2 Shift
Mystic Star 5/3 backzip

69 000 Ft

86 490 Ft

Mystic Star 5/3 backzip
Tiki Impulse

155 000 - 158 000 Ft

Tiki Impulse
Neilpryde Nexus lady

69 000 Ft

84 000 Ft

Neilpryde Nexus lady
Ascan Jibe

12 900 Ft

Ascan Jibe
Tiki Trainer rig

145 000 - 159 000 Ft

155 000 - 169 900 Ft

Tiki Trainer rig
Prolimit Slider

23 000 Ft

29 000 Ft

Prolimit Slider
Severne Convert 2021

164 000 - 185 000 Ft

196 000 - 221 000 Ft

Severne Convert 2021
Gaastra Hybrid 2021

148 000 - 199 000 Ft

214 000 - 259 000 Ft

Gaastra Hybrid 2021