BOL- Horvátország

Zlatny Raty

Matto az 1. nap

Zuzu az 1. nap

A Windsurfing.hu stábja idén a Horvátországi BOL-t választotta ki úticélként. Még az indulás pillanatában sem tudtuk, hogy tulajdonképpen hova is indulunk. Én még a térképen sem néztem meg a szóba jöhető helyeket (Viganj, vagy Bol..) Szerencsére az utolsó pillanatban valaki segített némi tanáccsal a hely kiválasztásában: "Bol ugyanazt tudja mint Viganj, csak ott élet is van"..

A hely

Bol a Brac sziget Nyugati oldalán helyezkedik el, ahová a Splitből Supetarba közlekedő komp segítségével juthatunk el. Nem tudom pontosan hány km-t is kellett megtenni, (nézd meg itt: www.maporama.com, vagy van meg a neten 1 rakás útvonaltervező weboldal, ahol erről bővebb infóhoz jutsz.), de a lényeg az, hogy a határon megejtett tankolás, ami nálam kb 12 ezer HUF, bőven elég volt ahhoz, hogy lejussunk az autóval, annyira, hogy a helyi futkározásra is elég benzin maradt.

Bol egy nagyon szimpatikus kisváros, kellemes hangulatú utcákkal, az igazán esztétikus Zlatni Raty - magyarul Arany Szarv - stranddal (melynek formájából egyesek 1 női szervre, mások inkább 1 szörf alkatrészre asszociálnak), türkizkék vízzel, gyönyörű nőkkel és tényleg pörgő éjszakai élettel.

Szállás

A szállással nagy szerencsénk volt, mivel a város szállásközvetítői azzal ijesztgettek minket hogy a környék összes apartmanja, szobája foglalt. Szerencsére a kitartó útitársaimnak köszönhetően mégis megoldódott a helyzet. Már az első estén is a gyönyörű panorámában gyönyörködhettünk - 100 Eur/nap ellenében a 6 - 7 személyes apartmanunk erkélyéről. Azoknak, akik nem járnának ekkora szerencsével, jó eséllyel pályázhatnak a helyi kempingekben sátorhelyért, ami nem kerülhet túl sokba.. Ajánlatos azért előre foglalni: www.bol-info.com !

Ami a szelet illeti

Nos, Bolról tudtam, hogy nem a világ legszélbiztosabb helye. A www.surfspot.ini.hu leírásait olvasgatva felkészültünk arra, hogy van rá esély, hogy csak a nagyobb vitorlákkal tudnánk menni. Így történt meg, hogy a barátnőket is bepakoltuk felkészülvén arra az eshetőségre is, hogy esetleg kifogunk 1 hét szélcsendet.

Ehhez képest az első négy napon kellemes meglepetés ért minket. Az első nap az apartman keresés miatt lemaradtunk a szélről, amit most nem elemeznék, mert ugyan fújt, de nem tudom hogy mennyire erősen és stabilan. Az elkövetkező három napban rendkívül stabil 5-ös szél fújt, én az 5.8 vitorlámmal, és a 93literes deszkámmal nagyon jól éreztem magam. 5-6 m2 vitorlaméret végig elég volt mind a három napon. Érdekes, hogy ezen napok alatt úgy tűnt, mintha termikus lenne a szél: a délután fújó erős, nagyjából É-D irányú side shore szél - amiben partra merőlegesen ki-be futkározva lehetett róni a köröket estére megfordult, és mindig a part felől, a hegyről lezúdulva borítgatta rá a vendéglőben ülőkre a napernyőket.

A szélirány az elkövetkező napokon is hasonlóan alakult, de már csak egy olyan nap volt a 8-ból, amikor tudtunk menni 5.8 vitorlával. Nagyobb vászonnal és deszkával valószínűleg többet is szörfözhettünk volna, amihez az első három nap után már nem volt hangulatunk.

A saját szélstatisztikánk tehát kb 60 % - os de ez a szám igazából semmit nem mond, simán ki lehet fogni egy hét szélcsendet is, csakúgy mint egy hét orkánt. Kunkli Feriék (Debrecen - Szörfös Levelezőlista) állítása szerint - velük a Zlatni Ratyon találkoztunk - a mi kiutazásunkat megelőző két hétben végig fújt az a stabil 5-ös szél, amihez nekünk is szerencsénk volt az első napokban.

Ami a hullámokat illeti: a Balaton Déli partján nekem jobban tetszik a helyzet, a hely freestyle-ra viszont tökéletes. A nagy forgalom miatt a parthoz közel meglehetősen zavart a víz, elég nehéz nagyobb ugráshoz ideális rámpát találni.

Egyéb tudnivalók

A Zlatny Raty strandja volt a kedvenc szörfös helyünk: itt voltak a legtöbben, talán itt a legerősebb a szél is, mivel a félsziget csücskéről indulva már nem kavarják meg a part menti sziklák és fák a szelek. A szörfkölcsönzők a félszigettől valamivel délebbre találhatók, ott is szörföznek, de a hely annyira nem nyerte meg a tetszésünket.
Ami a parkolást és a riggelést illeti, nem egyszerű a helyzet: Zlatny Raty - on a 20 Kunás parkolójegy kifizetése után - mely egy egész napra érvényes - még mindig messze vagyunk a parttól. Érdemes tehát elindulás előtt gyakorolni, hogy hogy tudunk egy teljes szerelést egy körben elcipelni a kb 600-700 méterre levő strandra. (praktikus lehet a barátnők beidomítása is erre a feladatra)
Szörftárolásra két lehetőség is van: néhány Kuna leperkálása ellenében beköltöztethetjük a cuccost egy tározóba, de többen is az olcsóbb megoldást választották: egyszerűen otthagyták a cuccot a parton, egy fához láncolva. Mi inkább pakoltunk és cipekedtünk...

A szörfkölcsönzőknél is hasonlóan bonyolult a helyzet, cipekedni ott is kell, de nem kell fizetni a parkolásért. Tárolási lehetőséget ott is biztosítanak.

Bol by Night

Bol szerencsére nem csak a szörfözésről szól. A városkában esténként is óriási a mozgás, az összes szórakozóhely tele van fiatalokkal. A Sör 15 Kuna, boltban annyi mint itthon.

Bol by Day

Látnivaló is van bőven: templom, palota, monostor, kis utcák, kis kikötő, éttermek, piaci árusok, butikok, erdő, erdőtűz (Hvar szigete, amit az erkélyünkről láttunk, 4 napon keresztül égett megállás nélkül).., sziklák. A Zlatny Raty-on kívül érdemes meglátogatni a város kisebb strandjait is, melyeken pl. búvárkodással tölthetjük az időt.

Mindent összevetve elégedetten tértünk haza, már gondolkozunk is azon, hogy jövőre újra meglátogatjuk ezt a helyet, valamikor ősszel, vagy tavasszal. Balóka sunyi módon visszatért a tett helyszínére, alig 3 nappal azután hogy hazaért...! Biztos nem érezte rosszul magát.

Matto duckjibe asszem

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

88793
Írd ide az ellenörző számot: