Cikkek


Avanti Sails - High-end igényeseknek, profiktól

2012.06.07

2012 január elsejével egy új vitorla-márka jelent meg a piacon. Az Avanti Sails a híressé vált vitorlatervező, Dan Kaseler, és Finian Maynard speed-szlalom profi közös cége. Finian Maynard 2004-ben hódította vissza a szörfösöknek a sebességi rekordot, egy olyan (naish) vitorlával, amit Dan Kaseler tervezett.

Hogy született meg benned az ötlet és az elhatátozás, hogy egy új, saját márkát indíts?

Dan: 2010 őszén a Gaastra és én különváltunk. Ekkor úgy éreztem, hogy a szörf üzlet iránt érzett lelkesedésem megtört. Azzal, hogy a Gaastrától eljöttem, a Vandal sails márkát is elvesztettem, amihez érzelmileg is kötődtem. A Vandal márka az én "gyermekem" volt, és nem volt könnyű otthagyni az egészet. Éveken át süket füleknek beszéltem a márka-központú megközelítés fontosságáról. Most is azt gondolom, hogy a márka személyisége fontos dolog. Egy márka nem lehet jó mindenben. A Vandal egy erősen célzott, személyiséggel rendelkező márkának indult. Ismertük a célközönségünket, és teljes mértékben, a semmiből létrehoztunk egy deszkás-stílusú márkát. Éveken keresztül úgy gondoltam, hogy valami hasonlót kellene létrehozni a verseny-felszereléseknél is. Nekem úgy tűnt, hogy a marketing miatt túl sok kompromisszumot kellett hozni. Ha egy olyan felszerelést szeretnél tervezni, gyártani, amivel az egyetlen cél a versenyek megnyerése, nem kizárólag a teljesítményt kellene szem előtt tartani? Az Avantival erre a kérdésre szeretnék választ adni.

Mi az Avanti márka mögött megbújó filozófia?

Dan: Az Avanti jelszava: minőség a mennyiség felett. Nincs annak értelme, hogy a nagy márkákat félkész termékekkel kövessük minden téren. Nem fogsz például avanti SUP deszkákat látni. Ehelyett határozott szándékunk az, hogy kevés, de nagyon jól megtervezett termékünk legyen. Az M-1 vitorla fejlesztési ideje nagyon sokáig tartott. Mi a torta egy vékony szeletét céloztuk meg, nagyon agresszíven. A filozófiánk tehát kevés dolgot csinálni, azt viszont tényleg tökéletesen.

Mitől jobb az Avanti sails mint a többi vitorla?

Dan: Erre egyszerű a válasz. Mi olyan technológiát alkalmazunk, amit általában túl drágának tartanak és ezért elvetik az alkalmazását. Mindenek előtt, az egyedileg behúzott technora membránokat említeném itt. Az árbocokat számítógéppel tervezzük, és a repülésben alkalmazott anyagokkal és technológiával gyártjuk. A vitorláink hat vagy hét igazi carbon latnival vannak ellátva. A vitorla minden alkotórésze, a camberektől a vitorla-szemeken át, a top-lezárásig minden egyedileg, aprólékosan meg van tervezve. A piacon nincs olyan vitorla, ami ehhez hasonló lenne.

Finian Maynard

Peter & Finian

Finian Maynard

Peter wave vitorlája

Az Avanti Finian Maynarddal közös vállalkozásod. Hogy jött létre az együttműködés köztetek?

Dan: Finian és én már sokszor dolgoztunk együtt. Az együttműködés akkor kezdődött, amikor 2004-ben végül sikeresen megdöntöttük a vitorlás sebességi rekordot. Ezt követően a Gaastránál azzal kísérleteztem, hogy lehetne tökéletesen szálakkal ellátni kis membrán vitorlákat. Évekig a fejemben volt az ötlet, tudtam, hogy valami nagyot fogok alkotni, de a sikerhez kell egy top-versenyző, aki tesztel, és bizonyít is a versenyeken. Ezeken felül, fontos volt találni valakit, aki ért a vitorlák fejésztéséhez, a technikai, fejlesztést érintő kérdésekhez, és a márkaépítéshez is ért. 2011 tavaszán leültünk Finiannal. Ő az üzleti tapasztalatait, és a határozottságát, lelkesedését hozta. Nem sokkal ezután üzleti partnerek lettünk, és útjára indult az Avanti.

A holland Peter Volwater is a csapat tagja lett. Mit mondanál róla?

Dan: 1 perc, 30 másodperc előnnyel nyerte a Lancelin Ocean Classicot. Peter az a sportoló, akire szükségünk van. Sikerre éhes, és tudja mit csinál. Amikor Micah Buzianis a MauiSailshez igazolt, Peter megkeresett minket. A ő céljai, és a mi elképzelésenk egybeestek egymással, és Finian is nagyon szerette volna, hogy adjunk neki is egy helyet az Avantinál. Nem kérdés, hogy a legmagasabb szinten is nyerni tud, és teszt-szörfösként is hasznos lehet számunkra. Avanti vitorlával a kezében fogjuk még látni a pódiumon idén.

Ki van még a csapatban?

Dan: Az Avanti-t nem csak mi hoztuk létre. Számtalan személy segített a létrejöttében, programozók, webesek, ragasztóanyag-szakértők, technikusok. Mindenki lelkes volt már a kezdetektől. Ha valakinek a szokásostól eltérő, őrültnek tűnő kérdéseket teszed fel, nem a dollárokról és centekről, hanem arról, hogy mi az, ami elméletileg lehetséges, az mindenkiből a legjobbat hozza ki. 

Hol van a cég központja?

Dan: Az én irodám az Egyesült Államokban van, Finian pedig Németország és a Brit- Virgin-Szigetek között ingázik, ha éppen nem versenyez. Hivatalosan a cégünk a Brit-Virgin Szigeteken van bejegyezve.

Manapság, az internet elterjedésével nehéz titkot tartani. Voltak pletykák az indulásotok előtt. Mindenkinek válaszoltatok, vagy csak hagytátok, hadd terjedjenek pletykák?

Dan: Őszintén szólva nem követtem igazán a pletykákat a fórumokon. Keményen dolgoztunk azért, hogy az új márkát titokban tartsuk. Sok titoktartási szerződést is aláírtunk a partnereinkkel és a beszállítóinkkal. A projektet nagyon professzionálisan közelítettük meg már az induláskor. Nagy megkönnyebbülés volt, amikor január 1.-én már publikussá vált az egész.

A disztribúciót illetően a direkt szállítás mellett döntöttetek. Hogy működött ez a rendszer eddig?

Dan: 2012-őt írunk. Nagyon úgy éreztük, hogy a direkt értékesítés az egyetlen lehetőség. A gyártási költségeink nagyjából kétszer olyan magasak, mint a konkurenciánál, hiszen minden részletnél sokkal jobb összetevőket használunk. A közvetlen eladással csökkentek a disztribúciós csatornán tapasztalható költségek. Ahelyett, hogy ezt a költséget a csatornára költenénk, inkább a termékekbe fektettük. Úgy gondolom, a piac elfogadja ezt a magyarázatot. Nem szeretnénk megölni a disztribútorokat, a célunk csak az, hogy igazán high-end technológiát alkalmazzunk. A Windsurf piacon jelenleg szerintünk csak ez az egyetlen járható út.

Másmilyen felhasználási területre is terveztek vitorlát?

Dan: A Machine berobbant a piacra. Folyamatosan mennek ki a vitorlák a raktárunkból. Az online shop is működik, és szeretnénk látni, mi lesz a PWA világkupán való szereplésünk eredménye.  A célunk az, hogy egy kis réteg igényeit egy szűk, de nagyon igényesen megtervezett és kivitelezett termékskálával elégítsünk ki, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem dolgozunk további vitorlákon. Egy csomó dolgot próbálgatunk, és még nem indultunk el semmilyen konkrét irányba. Peter a fanatic deszkák fotózásán egy prototípus avanti wave vitorlával ment, melyet pont erre a célre gyártuttunk és terveztünk neki. Most még erősen a prototípus folyamatnál tartunk, tehát addig nem mondhatok erről semmit. 

Kapcsolódó linkek: www.avantisails.com
Forrás: Umi Pictures

Dan Kaseler interjú
Finian Maynard cikkek

___ad_zone_4___

RHO 2019

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.








52949
Írd ide az ellenörző számot:

Kiemelt ajánlataink

RRD Perfo

28 500 Ft

45 000 Ft

Severne Air

49 000 Ft

59 000 Ft

K4 Fang

21 000 - 23 000 Ft

RRD Grado back zip 5/3

39 000 Ft

108 800 Ft

Aeron V-Grip 26

49 900 Ft

77 500 Ft

Ascan Jibe

10 990 Ft

RRD dupla boardbag

33 000 - 55 000 Ft

69 000 - 99 000 Ft

Tiki Streamline

7 990 Ft

11 000 Ft

RRD Fireride

295 000 - 459 000 Ft

519 000 - 779 000 Ft

RRD The stark v3

29 000 Ft

44 000 Ft

CAAS C75 RDM

70 000 - 105 000 Ft

74 000 - 105 000 Ft

Madness poncsó

10 900 Ft

13 000 Ft