2012
január elsejével egy új vitorla-márka jelent meg a piacon. Az Avanti Sails a
híressé vált vitorlatervező,
Dan Kaseler, és
Finian Maynard
speed-szlalom profi közös cége. Finian Maynard 2004-ben hódította vissza a
szörfösöknek a sebességi rekordot, egy olyan (naish) vitorlával, amit Dan
Kaseler tervezett.
Hogy született meg benned az ötlet és az elhatátozás, hogy egy új, saját
márkát indíts?
Dan: 2010 őszén a Gaastra és én különváltunk. Ekkor úgy éreztem, hogy a szörf
üzlet iránt érzett lelkesedésem megtört. Azzal, hogy a Gaastrától eljöttem, a
Vandal sails márkát is elvesztettem, amihez érzelmileg is kötődtem. A Vandal
márka az én "gyermekem" volt, és nem volt könnyű otthagyni az egészet. Éveken át
süket füleknek beszéltem a márka-központú megközelítés fontosságáról. Most is
azt gondolom, hogy a márka személyisége fontos dolog. Egy márka nem lehet jó
mindenben. A Vandal egy erősen célzott, személyiséggel rendelkező márkának
indult. Ismertük a célközönségünket, és teljes mértékben, a semmiből
létrehoztunk egy deszkás-stílusú márkát. Éveken keresztül úgy gondoltam, hogy
valami hasonlót kellene létrehozni a verseny-felszereléseknél is. Nekem úgy
tűnt, hogy a marketing miatt túl sok kompromisszumot kellett hozni. Ha egy olyan
felszerelést szeretnél tervezni, gyártani, amivel az egyetlen cél a versenyek
megnyerése, nem kizárólag a teljesítményt kellene szem előtt tartani? Az
Avantival erre a kérdésre szeretnék választ adni.
Mi az Avanti márka mögött megbújó filozófia?
Dan: Az Avanti jelszava: minőség a mennyiség felett. Nincs annak értelme, hogy a
nagy márkákat félkész termékekkel kövessük minden téren. Nem fogsz például
avanti SUP deszkákat látni. Ehelyett határozott szándékunk az, hogy kevés, de
nagyon jól megtervezett termékünk legyen. Az M-1 vitorla fejlesztési ideje
nagyon sokáig tartott. Mi a torta egy vékony szeletét céloztuk meg, nagyon
agresszíven. A filozófiánk tehát kevés dolgot csinálni, azt viszont tényleg
tökéletesen.
Mitől jobb az Avanti sails mint a többi vitorla?
Dan: Erre egyszerű a válasz. Mi olyan technológiát alkalmazunk, amit általában túl drágának
tartanak és ezért elvetik az alkalmazását. Mindenek előtt, az egyedileg behúzott
technora membránokat említeném itt. Az árbocokat számítógéppel tervezzük, és a
repülésben alkalmazott anyagokkal és technológiával gyártjuk. A vitorláink hat
vagy hét igazi carbon latnival vannak ellátva. A vitorla minden alkotórésze, a
camberektől a vitorla-szemeken át, a top-lezárásig minden egyedileg, aprólékosan
meg van tervezve. A piacon nincs olyan vitorla, ami ehhez hasonló lenne.
Finian Maynard |
Peter & Finian |
Finian Maynard |
Peter wave vitorlája |
Az Avanti Finian Maynarddal közös vállalkozásod. Hogy jött létre az
együttműködés köztetek?
Dan: Finian és én már sokszor dolgoztunk együtt. Az együttműködés akkor
kezdődött, amikor 2004-ben végül sikeresen megdöntöttük a vitorlás sebességi
rekordot. Ezt követően a Gaastránál azzal kísérleteztem, hogy lehetne
tökéletesen szálakkal ellátni kis membrán vitorlákat. Évekig a fejemben volt az
ötlet, tudtam, hogy valami nagyot fogok alkotni, de a sikerhez kell egy
top-versenyző, aki tesztel, és bizonyít is a versenyeken. Ezeken felül, fontos
volt találni valakit, aki ért a vitorlák fejésztéséhez, a technikai, fejlesztést
érintő kérdésekhez, és a márkaépítéshez is ért. 2011 tavaszán leültünk
Finiannal. Ő az üzleti tapasztalatait, és a határozottságát, lelkesedését hozta.
Nem sokkal ezután üzleti partnerek lettünk, és útjára indult az Avanti.
A holland Peter Volwater is a csapat tagja lett. Mit mondanál róla?
Dan: 1 perc, 30 másodperc előnnyel nyerte a Lancelin Ocean Classicot. Peter az a
sportoló, akire szükségünk van. Sikerre éhes, és tudja mit csinál. Amikor Micah
Buzianis a MauiSailshez igazolt, Peter megkeresett minket. A ő céljai, és a mi
elképzelésenk egybeestek egymással, és Finian is nagyon szerette volna, hogy
adjunk neki is egy helyet az Avantinál. Nem kérdés, hogy a legmagasabb szinten
is nyerni tud, és teszt-szörfösként is hasznos lehet számunkra. Avanti
vitorlával a kezében fogjuk még látni a pódiumon idén.
Ki van még a csapatban?
Dan: Az Avanti-t nem csak mi hoztuk létre. Számtalan személy segített a
létrejöttében, programozók, webesek, ragasztóanyag-szakértők, technikusok.
Mindenki lelkes volt már a kezdetektől. Ha valakinek a szokásostól eltérő,
őrültnek tűnő kérdéseket teszed fel, nem a dollárokról és centekről, hanem
arról, hogy mi az, ami elméletileg lehetséges, az mindenkiből a legjobbat hozza
ki.
Hol van a cég központja?
Dan: Az én irodám az Egyesült Államokban van, Finian pedig Németország és a Brit- Virgin-Szigetek között ingázik, ha éppen nem versenyez. Hivatalosan a cégünk a Brit-Virgin Szigeteken van bejegyezve.
Manapság, az internet elterjedésével nehéz titkot tartani. Voltak pletykák
az indulásotok előtt. Mindenkinek válaszoltatok, vagy csak hagytátok, hadd
terjedjenek pletykák?
Dan: Őszintén szólva nem követtem igazán a pletykákat a fórumokon. Keményen
dolgoztunk azért, hogy az új márkát titokban tartsuk. Sok titoktartási
szerződést is aláírtunk a partnereinkkel és a beszállítóinkkal. A projektet
nagyon professzionálisan közelítettük meg már az induláskor. Nagy
megkönnyebbülés volt, amikor január 1.-én már publikussá vált az egész.
A disztribúciót illetően a direkt szállítás mellett döntöttetek. Hogy működött ez a rendszer eddig?
Dan: 2012-őt írunk. Nagyon úgy éreztük, hogy a direkt értékesítés az egyetlen lehetőség. A gyártási költségeink nagyjából kétszer olyan magasak, mint a konkurenciánál, hiszen minden részletnél sokkal jobb összetevőket használunk. A közvetlen eladással csökkentek a disztribúciós csatornán tapasztalható költségek. Ahelyett, hogy ezt a költséget a csatornára költenénk, inkább a termékekbe fektettük. Úgy gondolom, a piac elfogadja ezt a magyarázatot. Nem szeretnénk megölni a disztribútorokat, a célunk csak az, hogy igazán high-end technológiát alkalmazzunk. A Windsurf piacon jelenleg szerintünk csak ez az egyetlen járható út.
Másmilyen felhasználási területre is terveztek vitorlát?
Dan: A Machine berobbant a piacra. Folyamatosan mennek ki a vitorlák a raktárunkból. Az online shop is működik, és szeretnénk látni, mi lesz a PWA világkupán való szereplésünk eredménye. A célunk az, hogy egy kis réteg igényeit egy szűk, de nagyon igényesen megtervezett és kivitelezett termékskálával elégítsünk ki, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem dolgozunk további vitorlákon. Egy csomó dolgot próbálgatunk, és még nem indultunk el semmilyen konkrét irányba. Peter a fanatic deszkák fotózásán egy prototípus avanti wave vitorlával ment, melyet pont erre a célre gyártuttunk és terveztünk neki. Most még erősen a prototípus folyamatnál tartunk, tehát addig nem mondhatok erről semmit.
Kapcsolódó linkek:
www.avantisails.com
Forrás: Umi Pictures
Dan Kaseler interjú
Finian Maynard
cikkek
Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.
Sikeresen hozzáadtuk a terméket a kosaradhoz!
Hibás email vagy hibás jelszó!
Feldolgozás folyamatban...