Tricktionary III - Minden benne van!

Tanuld meg te is a Volcant!

Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!
Klikk ide!!

A volcan a sliding freestyle egyik alap manővere, amiből majd később lehet tovább lépni még komolyabb manőverekre, mint pl a spock, grubby, stb.
Régebben az extreme nehéz kategóriába sorolták, de manapság egy freestylernek szinte alapkövetelmény. Kicsit többet eláruló nevén az air jibe egy olyan jibe, azaz perdülés a levegőben, aminél végig a papucsokban maradsz és a vitorlaperdítést a levegőben hajtod végre. A manőver nem rejt magában veszélyeket, sem magadra, sem a felszerelésedre nézve, bár aki még nem szokott a fordított lábálláshoz, annak a bokája kicsavarodhat.

Előkészítő gyakorlatok: -chophop
-switch stance szörfözés (fordított oldali papucsokban)
-slam jibe

Feltételek: -4-12 Bft, lényeg, hogy stabil siklásban legyen a deszka
-sima víz vagy kis hullámok

Ideális felszerelés: -90-110 l-es freestyle vagy wave deszka
-5.0-6.5 nm-es freestyle vagy wave vitorla

1. Erős félszélben siklasz. Az árboc-kezeddel a bum legelejére fogsz, a bum-kezeddel pedig egy picit hátrébb. Jól beleszorítod magad a papucsokba, majd kiakasztod a trapézt, a súlypontod a deszka fölé viszed, kissé rogyasztott testtratásban. Kiszemeled magadnak a recét, vagy éppen sima vízen a területet, ahonnan el fogsz rugaszkodni. Nagy hullámról semmiféleképpen se ugord, mert nagyon elrepülsz, és nem lehet kontrollálni a felszerelést.

2. Lendületet veszel, és csinálsz egy chophopot, azaz elrugaszkodsz (deszkát megterheled a hátsó lábaddal, az elsőt erőteljesen felrántod, ezzel elindítod a meredek kiugrást), és ezzel egy időben pedig egy kicsit előreviszed a vitorla súlypontját, és behúzod a bum kezed.

3. Elkezded forgatni a deszkát, mégpedig úgy, hogy a hátsó lábad hirtelen felrántod, az első lábat pedig fokozatosan kinyújtod és a deszkát lee oldal felé döntöd. Te is enyhén előredőlsz, tekered a felső tested a forgás irányába és hátranézel a vállad fölött. Elengeded a bum kezed, mintha ellöknéd magad tőle. Ha ez a mozdulatsor optimális, akkor a forgás elindul. Eleinte csak ezt kell megtanulnod, majd csak utána tudsz továbblépni a következő lépésre.

4. A vitorlát elhúzod a tested előtt, ezzel is gyorsítva a forgást, s közben a volt bum kezeddel az árbocra fogsz. Néhányan rögtön a bumról bumra fogást javasolják, ez mindenkinek ahogy kényelmesebb.

5. A deszkának az orra érjen először vízbe, hogy tudjál hátrafelé csúszni. Ezt úgy éred el hogy a hátsó láb behajlítva marad és az elsővel folytatod a nyújtást, kis szélben beleszúrod a vízbe. Testsúlyod a deszka orra felé irányítod, azt terhelve, felsőtesttel radikálisan az orr felé dőlve. A deszka forgása 120 foknál a legideálisabb.

6. Landolás közben még mindig határozottan a deszka orrát terheled. Az árbócra vagy más esetben a bumra támaszkodva stabilizálod magad. Ekkor már lehet véglegesíteni a fogást, azaz átfogni mindkét kézzel a bumra az új oldalon. A hátsó láb ekkor már teljesen nyújtva van, kitámasztod magad a papucsban, az első pedig behajlítva. Ekkor a deszka szkeggel hátrafelé és kint a vízből siklik, az elugráshoz képest ellentétes irányban.

7. Mielőtt teljesen megállsz, behúzod a vitorlát, hogy egy kis szelet fogj. Ezzel is stabilizálva a pozíciód.

8. Mindkét láb még mindig az eredeti oldali papucsokban van, kissé behajlítva. felső testtel fokozatosan elkezdesz szél felé dőlni, azaz ellensúlyozni a szél erelyét. A vitorlát behúzzuk és elindítjuk az új irányba. Vigyázz, hogy a vitorla súlypontja ne legyen nagyon elől, mert akkor túl sok szelet fog és kirántja a kezedből (ekkor egy nagyon erős slajdernél megütheti a deszkát...). Valamint arra figyelj még hogy ne terheld nagyon a deszka luv oldalát (új oldalon a szél felőli, azaz ami a lábujjaid felé van), mert akkor az teljesen bedőlhet és elmerülhet a vízben.

9. Miután kellő sebességed van, és stabil a pozíciód, akkor lábat cserélsz, majd ha megvan a kellő sebességed, beakasztod a trapézt és lazán továbbszörfözöl.


Még egyszer a legfontosabbak:
-súlypont deszka fölött
-meredek felugrás
-váll fölött elnézés
-erőteljes előredőlés, a deszka orrának terhelése
-hátracsúszás
-majd elindulás az új irányba.

A mozdulatsort nyugodtan gyakorold a parton is, nagyon hasznos, és annyira nem is fognak hülyének nézni:)
A lényeg itt is, mint minden manőver gyakorlásánál az, hogy fejben teljesen megtanuld, hogy a vízen minden rutinszerűen történjen.
A tanulás folyamatánál, amíg mész visszafelé, elemezd az előző próbálkozásod, a hibáidat, és a következőnél próbálj meg javítani rajta.

Sok sikert kívánok, hidd el, nagyon élvezetes lesz az is amíg megtanulod és az is ha sikerül és megtanulod.

A VIDEÓ LETÖLTÉSE (Mov file)

Dobozy Dániel
HUN 335
RRD, HH

rrd closeout 468

Cimkék

freestyle    

Hozzászólok

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.










Kép:



68401

Írd ide az ellenörző számot: