Fuerteventura - úti beszámoló

2004.04.28
Klikk ide!!

2003 októberében utaztunk Fuerteventurára, egy hétre. A társaság a családom (feleség, 15 éves András fiam, 4 hónapos Lisa lányom) és a feleségem szülei. Bécsből repültünk, mert az volt olcsó és közvetlen járat. Mármint papíron, mert odafelé leszállt Malagán és álltunk egy órát érthetetlenül. Szállodát foglaltunk itthon az Agency Plus utazási irodánál. A szálló kb 1 órányi buszozásra volt a reptértől. Buszt az utazási iroda biztosított. A szálló teljes ellátással volt. A feltételünk az volt, hogy közel legyen a RENE-EGLI szörfiskola-kölcsönzőhöz. Ez így is volt.

Tehát cuccot nem vittünk magunkkal, ott béreltünk. Az első nap nem volt semmi szél, és találtunk a szálló mellet egy valamivel kisebb kölcsönzőt. Ez olcsóbb is volt valamivel, de nem tudtunk menni mert szélcsend volt. Aztán este felmásztunk a netre a szállóban, és a RENE-EGLI oldalán megnéztük a széljelentést, ami 3bft-t jelzett. Szóval azt gondoltuk, hogy mégis igaz lehet, amit írtak, hogy ott van termikus szél. Ugyanis az 5-6 km-el távolabb volt, a szállodától. Ez a feltételezés a következő napokban be is bizonyosodott.

Fuerte szigetén van egy nagy halom szélgenerátor, vagy 50 db egymás mellet. Ezek pont láthatóak voltak a szálloda ablakából, és a szörfkölcsönző irányában voltak. És az történt, hogy másnap a szállodánál megint szélcsend, miközben a szélmotorok forogtak. Így nem volt más hátra felhívtuk a kölcsönzőt, hogy jöjjenek el értünk. Ugyanis saját mikrobuszukkal begyűjtik a népeket, időre eljönnek a szálloda elé, és felcsípnek.

Szóval elmentünk, mindenféle előfoglalás nélkül, és mikor odaértünk volt is egy kevés szél. Úgyhogy nekiláttunk szörfözni. Az a rend, hogy a deszka típusát ki kell választani, mert akkor az biztos, hogy mindig rendelkezésre áll. Aztán ha van másfajta, akkor olyat viszel, amilyet akarsz. Vászonból meg volt vagy 150 és azt viszed ki, amelyik tetszik.

Ennek a kölcsönzőnek két telepe van, mindkettő elég kies tájékon, ahol más nincs is. Az egyiknél megkövetelik, hogy vasserstart biztos tudása birtokában légy, a másiknál ez nem feltétel. Azért nem, mert itt van egy lagúna, ahol soha nem mély a víz, de elég nagy a területe, és biztonsággal lehet tanulni. Érdekesség, hogy apálykor a lagúna nagy része kiszárad, majd dagálykor újra víz kerül bele. Azonban figyelnek rá és a kezdő hajók szkegje rövid. Van mentőcsónak mindig ott figyelt a parton bekészítve, de nem volt rá szükség.

A szerelés normális, nincs szakadt vászon, jól trimmelhetőek, bár az is igaz, hogy nem volt egyetlen camberes vászon sem. Normális trapézkötél nincs előre a boomra rögzítve. Azt a megoldást választották, hogy amikor odamész és elviszed a deszkát, akkor kapsz egy pár „trapézkötelet” és azt arra a vászonra kell mindig tenni, ami nálad van. Elég praktikus, 2 perc alatt át lehet szerelni. F2 és JP deszkákat lehet bérelni. Kifogástalan állapotban voltak.

A szél minden nap fújt, változó erősséggel, volt olyan, hogy a helyszínen lévő szélmérő 40 csomós sebességet mutatott. Szerintem azért annyi nem volt, mert a fiammal vidáman lovagoltunk 4.5 és 5 vászonnal. Az igaz, hogy ez volt az a nap, amikor távcsővel figyeltek minket a partról, és a helyiek is vízre szálltak. Aztán volt olyan alkalom, hogy 25-30 csomót mutató műszernél 6 és 6.5 ös vászonnal mentünk. A legnagyobb vásznuk 7.6-os volt, ezt 3 alkalommal használtuk is. Általában azt mondhatom, hogy a szél nem volt túl erős. DE minden nap fújt. Egy nap esett az eső is, de nem volt veszélyes. Amikor nagyobb szél volt akkor kifejezetten élvezetesen lehetett szörfözni. Általában sokkal kifújtabb a szél, mint itthon, nem pöffös, mondjuk a Lupához viszonyítva egyáltalán nem.

A kölcsönző egy kis kocsmát működtet, ahol lehetett enni, meg inni napközben. A víz és a hőmérséklet kellemes volt…

Összességében egy kellemes hetet töltöttünk ott.

Deák Gábor
gdeak@axelero.hu

Pro arboctalp

Cimkék

Hozzászólások

Hozzászólok - +

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.

76511
Írd ide az ellenörző számot: