Manőverek: Gecko


Mikor először megláttam, elállt a szavam.
Viganjban láttam Ziga Hrcektől, aki télen Bonairen edzett, ahol fiatal kora ellenére a manőver atyjaként ismert Kiri Thobetől leshette el azt a kápráztató kisszeles, de nem egyszerű trükköt.
Mi ezt akkor "strucc 360"-nak neveztük el.. Akkor elkezdtem próbálgatni, kissebb-nagyobb sikerrel, de valahogy feledésbe merült..
Majd közel egy éve a PWA King Of Caribbean versenyen Kiri a nagyözönségnek is megmutatta tudását. (Korábban is, de akkor nem vert fel "ekkora port".)

A gecko egy siklás nélküli flaka vagy pedig egy luv360, ahol a deszka orra vízbe merül, miközben a papucsokban állunk. A forgás vége a deszka "kiugrása" a vízből.
Meglepő módón ez a manőver nemcsak 50kg alatti gyerekeknek való. Ezt lehetséges megtanulni! Ha tudsz haladni backwindben, például egy helikopternél a kisdeszkádon, akkor itt az ideje Geckózni..!
Időbe telik megtanulni elsüllyeszteni a deszkát, de megéri, már csak a sok csodálkozó arc miatt is, miközben te a deszkád orrán táncolsz a vízben, mikor másoknak még a beachstarthoz sincs elég szél.

1. kép
2. kép
3. kép
4. kép
5. kép
6. kép
Töltsd le a manővert
.MOV formátumban!

Előkészítő gyakorlatok:
-helikopter
-luv360
-flip360 (luv360 papucsokban)
-siklás nélkül papucsokban haladni

Feltételek:
-nem sikló feltételek, de elég legyen ahoz hogy haladj papucsokban
-2-3 bft
-aránylag sima víz

Ideális felszerelés:
-freestyle/freeride deszka, körülbelül 20-40 literrel több mint a testsúlyod, eléggé rövid orral. (például én 65 kg vagyok és 105 literes deszkát használok)


0. Először is gyakorolnod kell a papucsokban haladást, siklás nélkül. Félszélben haladsz, testsúlyod a bumon keresztül az árboctalpra helyezed, és belépsz a papucsokba. Fontos a kellően magas bum állás, mint minden freestyle trükknél. Elengedhetetlen a flip360 tudása.

1. Negyedszélben haladsz, testsúlyod az árboctalpon tartod, erősen előre dőlsz, hogy ne süllyedj hátra a deszkával. A vitorla előredöntve és kinyitva van, mintha háromnegyedszélben haladnál.

2. Erősen nyomd le a bumot, miközben a sarkaid a vízbe fordítod. Ezáltal a szél felőli él teljesen vízbe merül.

3. Helyezd a vitorlát és a tested az orr irányába, függőleges testtel és felhúzott hátsó lábbal. Az orr most lesüllyed. Ne nyomd a bum kezeddel, a vitorlát helyezd a szélbe, mintha szembe-félszélben lenne.

4. Az összes súlyodnak most a bumon kell lennie, főleg az árbockezeden és a hátsó lábad erőteljesen húzd felfelé.

5. Most jön a második kritikus rész, amit jól kell időzítened. Csökkentened kell a nyomást a bumon amikor a deszka túlfordul a szélen és mikor már a félszelet is eléri, a súlypontod a deszka végére helyezed. Ha ezt jó ritmusban csinálod és elég agresszíven, akkor ez eredményezi a deszka "kiugrását".

6. Amikor a vitorla túlfordul a szélen, helyezd a súlyod előre és a bumra, azt kicsit előre döntve, hogy a lendület ne fordítson szembeszélbe.

Fontos mozzanatok még egyszer:

  • súlypont az árboctalpon

  • vitorla előredöntve, test függőlegesen

  • sarkak vízbe fordítása, majd hátsó láb erőteljes felhúzása

  • helyes vitorlapozíció

  • jó időzítés és súlypontáthelyezés

  • majd vitorla előredöntése, hogy ne forduljon szemebeszélbe

Remélem mindenki örömét leli ebben a trükkben.
Sok sikert és Nagy nézőközönséget kívánok!

Aloha:
Dobozy Dániel
HUN335
HH, RRD

Neoprene kesztyű

Hozzászólok

Nem vagy bejelentkezve, ezért hozzászólásod csak moderálás után fog megjelenni.










Kép:



45162

Írd ide az ellenörző számot: